سرپرست سازمان عمران شهرداری تبریز گفت: عملیات مرمت و بازسازی محوطه و ‌رواق‌های باغ دوکمال توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری تبریز اجرا می شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، بابک شریفی با اعلام این مطلب گفت: تلاش می‌کنیم پروژه‌های بازآفرینی را در کنار پروژه‌های عمرانی جدید پیش ببریم. 
او ادامه داد: علاوه بر رسالت سازمانی، حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی شهر را وظیفه خودمان می‌دانیم و برای حفظ این میراث گرانبها تلاش خواهیم کرد.
 شریفی با اشاره به اینکه بر اساس بودجه مصوب سال ۹۷، شهرداری تبریز با همکاری و هماهنگی مناطق و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی استان رسالت خود را ایفا خواهد کرد، اظهار کرد: با ارتباط ایجاد میان شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی تلاش داریم در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به مناسب سازی این محیط کنیم.
او افزود: امیدواریم موضوع مناقصه، شناسایی و عقد قرارداد با پیمانکار ذیصلاح را در کمترین زمان ممکن انجام و درصورت مساعد بودن شرایط جوی در مهلت باقیمانده از سالجاری بخشی از عملیات مرمت و بازسازی را آغاز و اجرایی نماییم.
مقبره دو کمال تبریز آرامگاه کمال‌الدین بهزاد و کمال‌الدین مسعود خجندی است که در محله بیلانکوه شهر تبریز قرار دارد. کمال‌الدین بهزاد نقاش و نگارگر (مینیاتوریست) چیره‌دست ایرانی قرن دهم هجری قمری و نگارگر مکتب هرات است. وی در دربار سلطان حسین بایقرا و نزد امیر علیشیر نوایی در هرات تقرب یافت و بعد از استیلای شاه اسماعیل اول صفوی بر ازبکان، همراه وی به تبریز آمد و در دوره شاه تهماسب صفوی نیز در تبریز با احترام زیست و در آنجا درگذشت.
کمال‌الدین مسعود خجندی از شعرای معروف قرن هشتم و نهم هجری قمری است که بعد از تشرف به حج، در تبریز زندگی کرد و تحت حمایت سلطان جلایر قرار گرفت. از آنجا که سلطان حسین جلایری یکی از ارادتمندان کمال‌الدین خجندی محسوب می‌شد، در محله بیلانکوه باغی را به شیخ هدیه کرد و در آنجا خانقاهی برای وی بنا نمود و از این زمان باغ مذکور به «باغ کمال» مشهور شد.
این آرامگاه در سال 1338 خورشیدی توسط فرهنگ‌دوستان شهر تبریز کشف و بعدها به همت انجمن آثار ملی، مرمت و لوح یادبود در آن نصب شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.