حجت الاسلام شهاب ­الدین حسینی روز دوشنبه در همایش روسا و مدیران ادارات تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه حماسه اربعین حسینی نشانگر اقتدار و شکوه شیعیان و مسلمانان آزاده جهان است، افزود: اربعین حسینی نشانگر اقتدار و شکوه شیعیان و مسلمانان آزاده جهان و حضور میلیونی عاشقان امام حسین (ع) باعث ماندگار شدن مظلومیت اهل بیت در واقعه کربلاست.
وی ادامه داد: پیاده ‌روی اربعین تمام سوء‌تفاهم‌ها میان ملت‌ها را رفع lمی کند و خود زمینه ای برای ظهور حضرت مهدی موعود (ع) است.
حسینی با اشاره به اهداف امام حسین (ع) از قیام کربلا، گفت: ظاهر قضیه این بود که امام حسین (ع) می­ خواست برای خود حکومت تشکیل دهد، اما سوال مهم اینجاست که چرا به حکومت نرسید اما دین را احیا کرد؟
وی دین را وسیله­ ای برای به­ کمال رسیدن انسان برشمرد و گفت: امام حسین (ع) برای رسیدن به رفاه و آسایش قیام نکرد بلکه هدف آن امام احیای سنت پیامبر (ص) بود.
حسینی با بیان اینکه مهم­ترین هدف امام حسین (ع) بازگرداندن مردم منحرف­ شده بعد از ارتحال پیامبر(ص) بود، افزود: اگر اسلام به واسطه پیامبر به وجود آمد، توسط امام حسین (ع) ماندگار شد و اگر واقعه عاشورا در تاریخ جهان ماندگار شده است به واسطه حضرت زینب (س) و کاروانیان قافله کربلا بود.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.