مدیر کارخانه نفت پاسارگاد تبریز با بیان این‌که شرکت نفت پاسارگاد تبریز سالانه ۳۵۰ هزار تن قیر تولید می‌کند، گفت: باتوجه به دریافت خوراک از طریق خط لوله از واحد تقطیر در خلاء پالایشگاه، این شرکت توان تولید روزانه بیش از یک هزار و ۳۰۰ تن انواع قیر با کیفیت جهانی را دارا است.
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علیرضا اسد‌نژاد در نشست خبری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شرکت نفت پاسارگاد از مجموعه شرکت‌های وابسته به سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی است که در زمینه تولید "قیر"  فعالیت کرده و به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده قیر خاورمیانه محسوب می‌شود که جایگاه مهمی در اقتصاد کشور دارد.
وی عنوان کرد: متاسفانه صادرات نفت پاسارگاد تبریز در سال‌جاری از ۴۰ هزار تن به پنج هزار تن کاهش یافته است؛ چرا  که‌ تامین نیاز بازار داخلی در اولویت کاری ما بوده و مازاد تولید خود را صادر می‌کنیم.
اسد‌نژاد عمده کشورهای صادراتی را ترکیه، گرجستان و ارمنستان عنوان کرد وافزود: همچنین از طریق پایانه‌ صادراتی در بندرعباس و بندر امام خمینی (ره) به کشورهای چین، هند و آفریقا صادرات انجام می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های شرکت نفت پاسارگاد تبریز که آن را از سایر مجموعه‌های مشابه متمایز می‌کند، دریافت ماده‌ی اولیه با خط لوله‌ی مستقیم از پالایشگاه تبریز است؛ درحالی‌که در سایر مجموعه‌ها مواد اولیه را از تانکر گرفته و با هر بار گرم و تخلیه کردن کیفیت قیر از دست می‌رود.
مدیر کارخانه نفت پاسارگاد تبریز افزود: درصورتی‌که شهرداری‌ها از قیر خالص و استاندارد در آسفالت‌ها استفاده کنند، شاهد تخریب آن‌ها نخواهیم بود.
وی با اشاره به این‌که قیر تولیدی شرکت پاسارگاد تا 150 سانتی‌متر کش می‌آید، عنوان کرد: علی‌رغم این‌که قیر تولید شده در تبریز در برابر آب و هوای نامرغوب و با ترافیکی مقاومت دارد، شهرداری تبریز قیر مورد نیاز خود را  از سایر  شرکت‌ها تامین می‌کند.
اسد‌نژاد اظهار کرد: ادارات راه، سازمان نوسازی مدارس، سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن قیر مورد نیاز خود را از این شرکت به صورت رایگان تامین می‌کنند.  
وی گفت: قیر از طریق بورس کالا خریدوفروش و عرضه می‌شود؛ از این رو حساب‌های ما شفاف و قابل نظارت است.
وی با اشاره به پیشنهاد پوشاندن نمک‌های اطراف دریاچه ارومیه با تولید قیر سبز، خاطرنشان کرد: قیر سبز به دلیل سازگاری با محیط زیست می‌تواند برای پوشاندن نمک‌های اطراف دریاچه موثر واقع شود، ولی متاسفانه توجهی به این موضوع نمی‌شود.
گفتنی است، طراحی کارخانه قیر سازی تبریز در سال ۱۳۵۳ آغاز شده و ساخت آن نیز در سال ۱۳۵۷ انجام گرفته است، این واحد به عنوان باسابقه‌ترین و معتبرترین تولیدکننده قیر در منطقه شمالغرب رتبه نخست صادرات و صادرکننده نمونه از منطقه آزاد تجاری ارس و همچنین جایزه ملی کیفیت ایران را در سال ۹۱ کسب کرده است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.