به گزارش ایرنا، حمید شکری روز چهارشنبه در جلسه شورای ورزش قهرمانی و همگانی شهرستان مراغه افزود: کشورهایی که سرمایه انسانی قوی دارند در تمامی عرصه ها و به خصوص در حوزه ورزش موفق هستند.
وی افزود: سرمایه گذاری در حوزه ورزش موجب آبادانی، پیشرفت و تعالی کشور و همچنین موجب حل بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی می شود.
شکری با اشاره به اینکه تشکل های خوبی در شهرستان وجود دارد، افزود: هیات های ورزشی در مراغه از ساختار قوی و فعالی برخوردار هستند و تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان در دولت تدبیر و امید آماده کمک به جامعه ورزشی است.
وی توجه به ورزش همگانی در شهرستان را ضروری دانست و افزود: توجه به ورزش همگانی موجب ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه می شود.
وی به حوزه جوانان نیز اشاره کرد و گفت: بعد از مراکز استان، مراغه به عنوان نخستین شهرستان کشور است که خانه جوان در آن ایجاد می شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان نیز در این جلسه افزود: در هفت ماه نخست امسال ورزشکاران شهرستان 33 مدال کشوری( 16 طلا، 9 نقره و هشت برنز) و 57 مدال استانی( 30 طلا، 16 نقره و 11 برنز) در رقابت های مختلف کسب کرده اند و 9 رویداد کشوری نیز در رشته های مختلف ورزشی در هفت ماه گذشته در مراغه برگزار شده است.
مهدی نوایی جمعیت ورزشی مراغه را پایین دانست و افزود: متاسفانه تنها 2 درصد مردم مراغه ورزش می کنند و این برای شهرستان آمار خوبی نیست.
وی افزود: توجه به بیمه های ورزشی به خصوص در آموزش و پرورش و دانشگاه ها می توانند در ساماندهی جمعیت ورزشی شهرستان موثر باشد.
وی به ایجاد خانه جوان مراغه در زمینی به مساحت 900 مترمربع نیز اشاره کرد و افزود: برای ایجاد خانه جوان یک میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.
نوایی به باشگاه های فاقد مجوز نیز تذکر جدی داد و افزود: 30 درصد باشگاه های ورزشی شهرستان فاقد مجوز فعالیت هستند که از فعالیت آن ها جلوگیری خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ورزش یک علم است، افزود: باید تمامی ورزشکاران و جامعه ورزشی شهرستان در کلاس های دانش افزایی شرکت کنند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه از اداره ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه های برتر اوقات فراغت، هلال احمر، نیروی مقاومت بسیج و کانون قرآنی اباصالح المهدی به عنوان پایگاه های برتر اوقات فراغت و هیات فوتبال، انجمن های ورزشی، کوهنوردی، سوارکاری و تیراندازی با کمان به عنوان هیات های ورزشی برتر شهرستان تجلیل شد.
همچنین از نائب رئیس هیات تنیس به عنوان نائب رئیس برتر شهرستان، هیات شنا دارنده بیشترین بیمه ورزشی، باشگاه فرهنگی ورزشی عبدی مراغه، سهند مهدویه و خاتون به عنوان باشگاه های برتر شهرستان و علوی، شفعیی و حسین زاده به عنوان کارشناسان برتر شهرستان تجلیل شد.
6 هزار و 200 ورزشکار سازمان یافته در قالب 88 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.