به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مجید خدابخش در بازدید از روند اجرای این طرح با اظهار رضایت از پیشرفت اجرایی قطعه نخست این طرح افزود: امید است بخشی از این طرح از تبریز تا صوفیان تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی با بیان اینکه محور تبریز- بازرگان از شاهراه‌های مهم استان و کشور است، یادآوری کرد: احداث آزادراه در این محور با مشارکت و سرمایه‌گذاری 35 درصدی دولت و 65 درصدی سرمایه‌گذار داخلی در حال اجراست.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه پیمانکاران و مجریان طرح با تمام توان فعال هستند، گفت: قطعه نخست این طرح دارای پیشرفت قابل قبولی بوده و 5 هزار و 700 میلیارد ریال برای اجرای آن پیش‌بینی شده است.
خدابخش با بیان اینکه بخش باقی ‌مانده طرح تا مرند نیز تا 2 سال آینده تکمیل می شود، ادامه داد: با ابلاغ قرارداد سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذار در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی این طرح سرعت می گیرد.
وی گفت: تکمیل این طرح منجر به توسعه مبادلات تجاری با کشورهای همجوار و بهبود وضعیت ترافیک جاده‌ای در شمال‌ غرب کشور می شود.
قطعه نخست آزادراه تبریز- بازرگان در حد فاصل تبریز - مرند به طول 63 کیلومتر و عرض 34 متر 2 خطه بوده و در هر خط سه باند دارد و در طراحی و اجرای آن 2 تونل و 18 دستگاه پل بزرگ در نظر گرفته شده است.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.