ایرج شهین باهر شامگاه پنجشنبه در آیین رونمایی از طرح «کوچه‌میزین افتخاری» با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا می شود، خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری «زنده نگه داشتن نام شهیدان، کمتر از شهادت نیست».
وی با بیان اینکه متأسفانه گاهی موارد، رشادت ها و شجاعت های جوانان دوران هشت سال دفاع مقدس که امروز امنیت و آسایش کشور را مدیون آنان هستیم، فراموش می شود، اظهارداشت: در حالی که اکنون چهار سوی کشورمان در ناامنی به سرمی برند ما در سایه رشادت های آنان در امنیت کامل زندگی می کنیم.
شهردار تبریز در ادامه با بیان اینکه اگر برخی از مدیران رشادت های این جوانان را از یاد نمی بردند به بیت المال دست درازی نمی کردند، خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان در دوران دفاع مقدس، از جان و مال خود گذشتند و به دنبال ثروت دنیوی نبودند.
شهین‌باهر اعلام کرد: طرح «کوچه‌میزین افتخاری» از خیابان شهید جدیری تبربز آغاز و با همکاری مدیران تمامی مناطق در همه خیابان های این کلانشهر اجرا می شود.
وی همچنین از احداث نخستین یادمان فاخر شهدای کشور در تبریز خبر داد و گفت: در کشورهای مختلف جهت یادآوری رشادت های سربازان خود در جنگ های مختلف، طرح های بسیاری اجرا می کنند که ما نیز در راستای احترام و تکریم مقام شامخ شهدا، یادمان فاخر شهدا را برای نخستین بار در کشور احداث می کنیم.
در این مراسم، ضمن رونمایی از طرح «کوچه‌میزین افتخاری»، تفاهم نامه اجرایی این طرح با حضور شهردار تبریز، جانشین سپاه عاشورا و مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی به امضا رسید.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.