به گزارش ایرنا، حمید شکری روز یکشنبه در جلسه ستاد رفع موانع تولید شهرستان مراغه گفت: رفع موانع و بررسی مشکلات اداری و بانکی، برگزاری جلسات مستمر با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط و بررسی مشکل واحدها به صورت مجزا از مهمترین برنامه های این ستاد در شهرستان است.
وی افزود: در حال حاضر کمبود نقدینگی و کاهش سرمایه در گردش از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله مرغداری ها در شهرستان است.
شکری اضافه کرد: نبود سرمایه برای نوسازی واحدهای قدیمی از دیگر مشکلات تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ در مراغه است.
وی از بانک ها خواست تا برای رونق تولید در بخش دام و طیور با پرداخت تسهیلات از این واحدهای اشتغال زا و کارآفرین حمایت کنند.
وی با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی مشکلاتی با بانک های عامل دارند، افزود : اگر مشکلی در این راستا وجود داشته باشد باید با مشارکت بانک های عامل رفع شود تا موانع توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال برداشته شود.
شکری ادامه داد: حمایت از بخش تولیدی و واحدهای صنعتی، زمینه ساز رونق تولید و اشتغال و کاهش بیکاری در این شهرستان خواهد شد.
وی به تعداد واحدهای مرغداری تخمی و گوشتی در مراغه نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یکصد واحد مرغداری تخمی و گوشتی در مراغه فعالیت می کنند و بیش از 16 درصد مرغ و تخم مرغ استان در این شهرستان تولید می شود.
به گزارش ایرنا، از 114 واحد تولیدی در بخش صنعت و 39 واحد در بخش معدن مراغه، حدود 50 درصد راکد و غیرفعال هستند.
نرخ بیکاری در مراغه 18 درصد معادل حدود 15 هزار نفر و بالاتر از میانگین نرخ بیکاری 11 درصدی در آذربایجان شرقی است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.