محمدرضا مشایخی روز سه شنبه در جلسه ساماندهی امور متکدیان، با اشاره به مطالبه عمومی و اعتراض مردم نسبت به مزاحمت متکدیان در برخی نقاط میانه، گفت: مشکل اصلی ساماندهی متکدیان در میانه، نبود مرکز ساماندهی متدکیان است که باید توسط شهرداری ایجاد شود.
وی با بیان اینکه تکدی گری بر اساس قانون جرم محسوب می شود، افزود: با وجود نهادهای حمایتی دولتی و موسسات خیریه، توجیهی برای وجود متکدیان در سطح شهر نبوده و بیشتر آنها غیربومی اند که به شکل سازمان یافته، از احساسات انسان دوستی مردم به خصوص در ایام محرم و مراسم مذهبی سوء استفاده می کنند.
فرماندار میانه خاطرنشان کرد: ساماندهی متکدیان سطح شهر از وظایف قانونی دستگاه های متولی و خواسته به حق مردم است و متولیان امر باید در انجام قاطعانه این کار، کرامت و شأن انسانی را حفظ کنند تا مورد سوء استفاده معاندان نظام قرار نگیرد.
مشایخی بر بالا بردن آگاهی عمومی و اطلاع رسانی در این خصوص تاکید کرد و گفت: مردم با کمک نمودن به متکدیان در واقع به صورت ناخواسته سبب تشویق متکدیان و سودجویان به انجام این امر مجرمانه می شوند، درحالی که با ارائه کمک های انسان دوستانه به مراکز حمایتی، می توانند به یاری نیازمندان واقعی بشتابند.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده تکدی گران در سطح شهر که در قالب های مختلف فعالیت می کنند، مراتب را به شماره تلفن 137 شهرداری اطلاع دهند.
6132/7231/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.