به گزارش ایرنا، فریده حقایی امروز چهارشنبه اظهارداشت: در این راستا دستگاه تعلیم و تربیت در جهت صیانت از حقوق مردم اقدام به پالایش اساسی در محیط یادگیری دانش آموزان کرده است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری آزمون های تیزهوشان و مدارس نمونه در پایه هفتم باعث شده بود تا مدارس دوره ابتدایی به جای افزایش تمرکز بر تعلیم و تربیت، محور بودن بحث تربیت و پرورش و یادگیری مهارت های دانش آموزان، همه انرژی خود را صرف قبولی و رتبه آوری دانش‌آموزان در چنین آزمون هایی کنند و در چنین فضایی صحبت از تربیت و خلاقیت بی معنا می شود.
حقایی با بیان اینکه محتوای کتاب های درسی در دوران ابتدایی غنی است، افزود: استفاده زیاد از مطالب و کتاب های آموزشی زائد نه تنها به خستگی دانش آموزان منجر خواهد شد بلکه کودکی و شادی را از کودکان ما می گیرد.
وی با اشاره به اینکه رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت آذربایجانشرقی پوشش تحصیلی 100درصدی است، افزود: تلاش داریم هیچ دانش آموزی به خاطر مسائل مالی از تحصیل بازنماند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجانشرقی با اعلام اینکه تعداد دانش آموزان پایه ابتدایی استان در سالتحصیلی98-97 بیش از 381 هزار نفر است، گفت: از این تعداد بیش از 84 درصد در مدارس دولتی و مابقی در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل خواهند شد.
وی گفت: از لحاظ نیروی انسانی و فضای فیزیکی در دوران ابتدایی کمبود اساسی وجود ندارد و تدابیر لازم در این راستا صورت گرفته است.
حقایی با تاکید براینکه از نظر قانون تحصیل دانش آموزان تا پایه نهم اجباری است، اظهار داشت: خوشبختانه آمار بازمانده از تحصیل در استان آذربایجانشرقی پایین تر از میانگین کشوری است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجانشرقی اعلام کرد: امسال جشن شکوفه ها در تمام مدارس پیش دبستانی استان همزمان با سراسر کشور در 31 شهریورماه برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه لباس متحد الشکل دانش آموزان به زیبا بودن فضای مدرسه کمک می کند، اعلام کرد: عقد قرارداد با فروشگاه خاص توسط مدیران مدارس برای متحد الشکل شدن لباس دانش آموزان ممنوع است.
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.