به گزارش روز یکشنبه ایرنا، دکتر مجیدی متولد سال 1335 است که تحصیلات دانشگاهی خود را از دانشگاه تبریز شروع کرده و به سال 1375 درجه دکترای شیمی را از دانشگاه ولونگونگ استرالیا اخذ کرده است.
وی از سال 1377 تا 1381 به عنوان مدیرکل پژوهشی دانشگاه تبریز و از سال 1383 تا 1387 به عنوان رییس دانشکده شیمی و دوباره از سال گذشته همین سمت را در کارنامه خود داشته است.
چاپ 70 مقاله در مجلات آی سی آی و علمی پژوهشی، ارایه 150 مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی، همکاری و اجرای تعداد شش طرح تحقیقاتی و تالیف پنج جلد کتاب به زبان های انگلیسی و فارسی از جمله سوابق علمی رییس جدید دانشگاه تبریز است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکم رییس جدید دانشگاه تبریز تصریح کرده است: امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیت المال و اعمال سیاست های موثر صرفه جویی در هزینه ها، پرهیز از تجمل گرایی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت دقیق مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه نهایت کوشش خود را به کار برید.
منصور غلامی ادامه داده است: انتظار می رود با بهره مندی از تجارب همه اعضای هیات علمی دانشگاه و استفاده از تمام ظرفیت ها و جامعه نیکوکاران حامی اموزش عالی، وظایف محوله را بر پایه قوانین، سیاست ها و برنامه های تقدین شده به مجلس شورای اسلامی و ماموریت های تعیین شده برای آن دانشگاه به انجام برسانید.
به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحمدی که طی دو دوره از سال 1381 تا 1384 و از سال 1392 تا 1397 ریاست دانشگاه تبریز را بر عهده داشت قرار است به عنوان رایزن علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه مشغول شود.
دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه ایران در سال 1324 مجوز فعالیت گرفت و از سال تحصیلی 1326-1325 شروع به پذیرش دانشجو کرد و در زمان حاضر رتبه نخست رشد تولید علم در منطقه را دارد و در کنار دانشگاه تهران در رتبه نخست رشد علمی قرار دارد.
هم اکنون 24 هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که بیش از ۴۰ درصد آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند.
دانشگاه تبریز ۷۸۵ عضو هیات علمی دارد که بیش از ۵۰ درصد آنها در مرتبه استادی و دانشیاری فعال هستند.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.