به گزارش ایرنا، «اصلان اصلان اف» امروز چهارشنبه در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه رسانه ها قدرت زیادی در انعکاس عملکرد دولت ها دارند، گفت: هر قدر کار مفیدی انجام دهید تا اطلاع رسانی نشود کسی نخواهد دانست.
وی با ابراز خشنودی از این دیدار بر گسترش همکاری های اقتصادی، سیاسی و نیز خبری بین دو کشور دوست و همسایه ایران و آذربایجان تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه در سال 1961 با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت یونسکو تاسیس شده است و اکنون 44 خبرگزاری از 35 کشور قاره های آسیا و اقیانوسیه در این سازمان عضویت دارند.
اصلان اف با بیان اینکه ایرنا یکی از خبرگزاری های فعال عضو این سازمان و دارای نفوذ در دنیاست، افزود:
عصر اینترنت نه تنها امکان مبادله اطلاع رسانی در میان خبرگزاری های عضو اوآنا را افزایش داده بلکه موجب افزایش تاثیر این خبرگزاری ها در سراسر جهان شده است.
وی با بیان اینکه جمهوری آذربایجان تا سال 1991 (قبل از استقلال) از نظر خبر رسانی تحت سلطه ایتارتاس بود و هر خبری که ما به آنها مخابره می کردیم به نفع ارمنستان به دنیا مخابره شده و مظلومیت ما به گوش دنیا نمی رسید، افزود: به همین جهت حیدرعلی اف بر تاسیس خبرگزاری قدرتمند آذرتاج با سرعت و دقت اطلاع رسانی تاکید کرد.
اصلان اف با اشاره به دیدارش از ایران و گفت و گو با مقامات ارشد خبرگزاری های ایران گفت: چیزی که من در اینجا مشاهده کردم آزادی بیان و رفتارهای دموکراتیک بود که متاسفانه در برخی خبرگزاری های خارجی گاهی اوقات خلاف این گفته می شود.
وی همچنین با اشاره به زیرساخت های فضای مجازی موجود در ایران خاطرنشان کرد: گسترش فضای مجازی همگام با دنیا در ایران حیرت انگیز است و اخبار در سریع ترین زمان به گوش مردم می رسد.
اصلان اف با بیان اینکه امروزه مردم بسیار کمتر تلویزیون نگاه کرده و یا روزنامه می خوانند، گفت: در عرصه خبررسانی دنیا تحولات زیادی رخ داده و مردم بیشتر از طریق تلفن همراه خود اخبار را دنبال می کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر گسترش ارتباطات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان گفت: ریاست شما بر اتحادیه اوآنا برای ما مایه مسرت است و شما می توانید صدای ما را به گوش مردم دنیا برسانید.
رحیم شهرتی فر با تاکید بر اطلاع رسانی صحیح و به موقع اخبار اظهار داشت: شما هر خبری را که مردم باید بدانند را به اطلاع عموم می رسانید و امروزه مردم باید اخبار صحیح و تخصصی را بدانند.
وی با اشاره به تحولات عظیم رخ داده در عرصه خبر گفت: امروز دنیا از حالت گرد بودن خارج شده و می توان گفت مسطح است و حوادث و رویدادها در سریع ترین زمان ممکن به اطلاع مردم در تمام مردم جهان می رسد.
به گزارش ایرنا، چهل و سومین اجلاس هیات اجرایی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) 12 شهریور ماه با حضور روسا، معاونان و مدیران ارشد خبرگزاری های عضو این سازمان قدرتمند رسانه ای که بیش از دو سوم جمعیت جهان را پوشش می دهند، به میزبانی ایرنا در تهران برگزار شد.
این اجلاس با آیین افتتاحیه، نشست‌های کاری تخصصی و امضای چند توافق نامه همکاری مشترک دنبال شد و امروز نیز دیدارهای دوجانبه به منظور گسترش همکاری‌های موجود میان اعضای اوآنا صورت خواهد گرفت.
در اجلاس تهران مدیران عامل و مدیران ارشد خبرگزاری های 18 کشور روسیه، جمهوری آذربایجان، چین، قطر، ترکیه، عمان، مغولستان، کره جنوبی، قزاقستان، ژاپن، ویتنام، اندونزی، مالزی،عراق، سوریه، لبنان، بلغارستان و خبرگزاری های مهر و ایرنا از جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند.
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.