به گزارش خبرآنلاین از تبریز، علی پوریان گفت: درست است که در برخی نوشته‌ها و متن‌ها ضعف‌هایی هم وجود دارد، اما واقعیت این است که گذر زمان و استمرار مسیر باعث خواهد شد اشکالات جوانان نیز برطرف شود.

پوریان درباره گروه‌های راه‌یافته به جشنواره سی‌ام، اظهار کرد: همواره اینطور بوده که حضور جوانان در کنار باتجربه ها انرژی و حس و حال خاصی به جشنواره داده است. امسال حضور باتجربه ها به دلایل عدیده کمتر شده و حضور جوانان پررنگ تر است که این موضوع به نظر من دو نتیجه دربر خواهد داشت.

وی افزود: از یک طرف احتمالا نماینده تئاتر استان برای حضور در جشنواره فجر از کیفیت چندان بالایی برخوردار نباشد و از طرف دیگر این شانس به جوانها داده می شود که خود را در بستر جشنواره فجر محک بزنند.

این هنرمند مطرح تبریزی خاطرنشان کرد: البته من هیچکدام از نمایش ها را ندیده ام و چه بسا نمایشهایی از جوانان تازه کار گاهی حرفهای زیادی برای گفتن داشته و شگفتی می آفرینند که امیدوارم چنین نیز بشود.

وی افزود: برخی اوقات شاهد این هستیم که افراد با سن و تجربه کم‌شان اتفاقاتی باورناپذیر و خوب رقم می‌زنند و برای همین هم امکان دارد از کارهای جوانان به جشنواره فجر راه پیدا کند.

علی پوریان


این کارگردان تئاتر تصریح کرد: حضور جوانان به این دلیل در تئاتر مهم است که در مدت کم فعالیت‌شان ثابت کرده‌اند حرف‌هایی برای گفتن دارند و در کنار این نوآوری، جسارت و نگاه‌های متفاوت‌ از ویژگی‌های آن‌ها در کار است.

وی درباره داوران جشنواره سی‌ام بیان کرد: یکی از امتیازهای مثبت داوران جشنواره جوانی آن‌هاست، داوران مسن عمدتا نگاه کلاسیکی به تئاتر دارند ولی داوران جوان از نگاه مدرن برخوردارند.

پوریان فراهم کردن زمینه برای روابط بیش‌تر تئاتر تبریز با اصغر نوری را از نکات مثبت جشنواره دانست و گفت: اینکه اصغر نوری به تهران رفته چیز بدی نیست واتفاقا باعث رشد او شده است اما قطعا ارتباط وی با تئاتر تبریز در قالب برگزاری ورکشاپ‌ها و کلاس‌های ترجمه و نمایشنامه‌نویسی می‌تواند باعث ارتقا تئاتر ما شود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به حاشیه‌های جشنواره پرداخت و تصریح کرد: این شرایط است که گاهی به افراد فشار می‌آورد و آن‌ها را به برخی رفتارها وادار می‌کند. 

این کارگردان تئاتر اضافه کرد: دعوا بین آن‌هایی که از جشنواره انصراف داده‌اند و اعتراض دارند و آن‌هایی که در سیستم اجرایی جشنواره هستند، اصلا خوب نیست و من حس خوبی ندارم اما مطمئنم ریشه همه این‌ها به شرایط برمی‌گردد.

وی توصیه کرد: اگر خودمان را یک خانواده ببینیم و دعواها را بین خودمان حل کنیم، خیلی بهتر از آن است که علنی کنیم. هرچه ضربه می‌خوریم از همین‌ رفتارهاست، روشی که در حال حاضر افراد برای نشان‌دادن اعتراض‌شان در پیش گرفته‌اند اصلا خوب نیست.

پوریان، گفتگو را راه‌حل برون‌رفت از شرایط فعلی دانست و گفت: تئاتر هنر دیالوگ‌هاست، باید جلساتی برگزار شود که هر دو طرف در آن‌ها حضور یابند و هرچه اعتراض دارند اعلام کنند و به راه‌کارهایی مشترک برسند. البته این را هم نباید فراموش کرد که بروز چنین اتفاقاتی نشان از پویایی و رونق تئاتر شهرمان دارد اما باید تمام سعی‌مان را بکنیم که تئاتر و هنر شهرمان روز به روز درخشان‌تر باشد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1005208
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.