محمدرضا پورمحمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در مهرماه سال جاری این تعداد به ۲۰۰ دانشجو افزایش می یابد.
وی ادامه داد: ۲۴ هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که بیش از ۴۰ درصد آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند.
پورمحمدی اعلام کرد: ۷۸۵ عضو هیات علمی در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند که بیش از ۵۰ درصد آنها در مرتبه استادی و دانشیاری فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه از دیگر اولویت های این دانشگاه تجاری سازی یافته های علمی است، افزود: در مرکز نوآوری و رشد دانشگاه۸۰ واحد فناور و ۱۱ شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت هستند، همچنین این دانشگاه دارای ۲۲ دانشکده، ۳ واحد اقماری در شهرستان های مرند، میانه، اهر، ۱۰ مرکز پژوهشی و یک پردیس تحت عنوان پردیس ارس است.
رئیس دانشگاه تبریز افزود: این دانشگاه در سطح بندی وزارت علوم در ردیف دانشگاه های سطح یک قرار دارد و جزو ۱۶ دانشگاهی است که باید خود را به تراز ۲۰۰ دانشگاه بین المللی برساند.
وی با بیان اینکه متاسفانه کمیت گرایی صرف باعث افت کیفیت شده است، گفت: با اجرای سند آمایش آموزش عالی که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده بسیاری از چالش های آموزش عالی رفع می شود.
پورمحمدی ادامه داد: با اجرای این سند واحدهای کوچک تحت حمایت دانشگاه های بزرگ قرار می گیرند و برخی نیز به پردیس تبدیل می شوند.
وی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات موجود جامعه درصورتی که به دانشگاه ارجاع داده می شد با توجه به اینکه همه مشکلات راه حل علمی دارد، حل می شد.
رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه در سال های گذشته موضوع عدالت غلط تعریف شده است، گت: عدالت یکسان توزیع کردن بودجه نیست و باید به اندازه شایستگی توزیع شود، دانشگاه های بزرگ کشور ۷۰ درصد علم کشور را تولید می کنند ولی بودجه آن ها به اندازه دانشگاه های کوچکتر افزایش نیافته و این ظلم است.
وی با اشاره به اختصاص بودجه دانشگاه در سال جاری ، گفت: ۴۳ درصد بودجه پرداخت شده در حالی که باید ۵۰ درصد تاکنون پرداخت می شد.
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.