اکبر فتحی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه شبکه های آبیاری و زهکشی استان تا سال 92 در حدود 40 هزار هکتار بود که در دو سال اخیر با استفاده از اعتبارات رودخانه های مرزی بیش از 20 هزار هکتار در شهرستان های مرزی خداآفرین و جلفا اجرا شده است.
وی با اشاره به اینکه اراضی زراعی استان بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار است، گفت: از این میزان 800 هزار هکتار اراضی دیم و 400 هزار هکتار اراضی آبی است.
وی با بیان اینکه 115 هزار هکتار از 120 هزار هکتار باغات استان بارور است، گفت: ظرفیت های کشاورزی خوبی در استان وجود دارد و در چند سال اخیر از محل اعتباری رودخانه های مرزی هم در بحث آبیاری تحت فشار و هم شبکه های آبیاری و جاده های دسترسی به مزارع اقدامات خوبی انجام شده است.
وی اعلام کرد: میزان تولیدات کشاورزی استان آذربایجان شرقی 5 میلیون تن است که از این میزان 3 میلیون تن شامل محصولات زراعی از جمله گندم، جو و حبوبات، یک میلیون تن محصولات باغی و بقیه محصولات دامی و لبنی است.
وی اظهارداشت: میزان تولیدات کشاورزی آذربایجان شرقی در بیشتر محصولات زراعی و باغی نیاز استان را تامین می کند و مازاد بر نیاز استان به کشورها یا استان های دیگر ارسال می شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه اصلاح الگوی کشت یکی دیگر از اقدامات اساسی در راستای بهینه سازی مصرف آب کشاورزی است، گفت: کاهش 5 هزار هکتاری کاشت محصول پیاز و جایگزینی دانه روغنی کلزا در این راستا اتفاق افتاده است.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.