در بخشی از بیانیه مشترک ایالات متحده و کشورهای خلیج فارس آمده است: ما بر اهمیت بازگشایی تنگه هرمز تأکید میکنیم و اینکه آزادی نامحدود دریانوردی برای امنیت منطقه و جهان ضروری است.
به گزارش جماران، در بخشی از بیانیه مشترک ایالات متحده و کشورهای خلیج فارس آمده است: ما از امضای یادداشت تفاهم بین واشنگتن و تهران استقبال میکنیم و اهمیت تلاشهای میانجیگرانه انجام شده توسط پاکستان و قطر را مورد توجه قرار میدهیم.
ما بر اهمیت حفظ روند مذاکرات برای پایان دادن به خصومتها و جلوگیری از توسعه سلاح هستهای توسط ایران تأکید میکنیم.
صلح در منطقه مستلزم مقابله با تهدیدات ایران، از جمله موشکها، پهپادها و حمایت از نیروهای نیابتی آن است.
ما بر اهمیت بازگشایی تنگه هرمز تأکید میکنیم و اینکه آزادی نامحدود دریانوردی برای امنیت منطقه و جهان ضروری است.
هرگونه سرمایهگذاری یا تجارت با ایران مشروط به پایبندی آن به یادداشت تفاهم و توافق نهایی است.