ملی‌پوش اسبق فوتبال در گفت و گو با جی پلاس:

قهرمانی آسیا دور از دسترس نیست/ نباید در باد بازی با ژاپن بخوابیم

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال و پرسپولیس، معتقد است شاگردان قلعه نویی باید تمام تمرکز خود را روی بازی با قطر بگذارند و به بازی قبل یا بعد فکر نکنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی مقابل ژاپن، به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ رسید و باید از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف قطر میزبان برود.

جواد منافی، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس، در گفت و گو با سرویس ورزشی جی پلاس درباره بازی ایران و قطر گفت: مقابل ژاپن بازی سنگینی داشتیم و خداراشکر صعود کردیم، اما نباید در باد این برد بخوابیم که چون ژاپن را برده‌ایم، پس قطر را هم به راحتی شکست می‌دهیم. بازی با قطر بازی سنگینی است و اصلا بازی مقابل این تیم، کار آسانی نیست. شرایط بازی اصلا قابل پیش بینی نیست چون امسال در جام ملت‌ها اتفاقات پیش‌بینی نشده زیادی افتاده و نباید حریف را دست کم گرفت. به همین دلیل هم باید با انگیزه بالا و اعتماد به نفس مناسب به مصاف قطر برویم چون آن‌ها میزبان هستند و شرایط فرق دارد.

او ادامه داد: در بازی با ژاپن خیلی‌ها فکر نمی‌کردند ایران برنده شود اما این اتفاق افتاد و تیم ملی با ارائه یک بازی هوشمندانه و با برنامه، برنده شد.‌‌ اگر چه در نیمه اول ژاپن خطرناک‌تر ظاهر شد و بهتر بود اما در نیمه دوم تیم ما کاملا برتر بود و نشان داد پتانسیل موفقیت را دارد. تیم ما بازیکنان بین المللی مانند آزمون و طارمی دارد که می‌توانند در بازی‌های مهم، کار را در بیاورند. سردار در این دوره فراتر از آسیا بوده و در حد یک بازیکن بین المللی ظاهر شده و بقیه هم خیلی خوب بوده‌اند.

بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: با توجه به داشته‌ها و بازیکنان بین‌المللی که داریم، می‌توانیم قهرمان شویم اما لازمه این موفقیت این است که با هوش و با برنامه بازی کنیم. همان طور که دیدید در نیمه دوم بازی با ژاپن تیم برتر بودیم و باید مقابل قطر هم با همین روال کار کنیم. بازی با قطر اصلا آسان نیست و قطعا بازی سنگینی خواهد بود، اما اگر خودمان باشیم، می‌توانیم برنده و فینالیست شویم.

منافی در پاسخ به این سوال که «گاهی ایران بازی مهمی مانند بازی با ژاپن را برده اما مرحله بعد غافلگیر شده و چگونه از تکرار این اتفاق مقابل قطر پیشگیری کند»، گفت: قلعه نویی مربی با تجربه‌ای است و مدیریت خیلی خوبی دارد، از طرفی بازیکنان ما تجربه کافی دارند و سال‌ها بازی کرده‌اند و تجربه چنین شرایطی را دارند. از نظر روحی باید خیلی روی تیم کار شود و همان‌طور که خود امیر قلعه نویی هم گفت، بازی با ژاپن تمام شده و نباید دیگر به آن فکر کرد. باید همه تمرکز و آنالیز روی بازی با قطر باشد چون آن‌ها میزبان هستند و داور بازی هم عرب زبان است که باید همه این موارد را در نظر گرفت.

او ادامه داد: همانطور که گفتم، فوتبال آبستن حواث غیرمنتظره زیادی است و در این دوره هم بارها اتفاقات پیش‌بینی نشده افتاد؛ با وجود این باید خودمان باشیم و اگر با یک‌بازی حساب شده و بینش و آرامش به زمین برویم و به دام نیفتیم، می‌توانیم برنده شویم.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به فینالیست شدن اردن و رویایی ایران با این تیم در صورت صعود به فینال، گفت: اردن در بازی با کره جنوبی خیلی بهتر بازی کرد، هرچند کره هم موقعیت‌هایی داشت اما اردن‌ شگفتی‌ساز شد. همین نشان می‌دهد که نباید در این جام هیچ تیمی را دست کم گرفت. فوتبال در آسیا خیلی پیشرفت کرده و کسی فکرش را نمی‌کرد اردن تا اینجای کار جلو بیاید اما اردن مقابل کره با روحیه بازی کرد و‌ بدون ترس برنده شد. به نظرم در صورت صعود ما به فینال، بازی سختی مقابل اردن خواهیم داشت، هرچند فعلا باید به فکر بازی مقابل قطر باشیم و با تمام تمرکز به میدان برویم و بعد در صورت برد در این بازی، به اردن فکر کنیم. ما توان و پتانسیل قهرمانی را داریم چون بازیکنان خیلی خوبی داریم و قهرمانی برایمان دور از دسترس نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید