جی پلاس

استعفای بهروز عطایی اجباری بود یا اختیاری؟!

استعفای بهروز عطایی از سرمربی گری تیم ملی علامت سوالی درباره خودخواسته یا ناخواسته بودن این تصمیم را ایجاد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران بعد از نتایج ضعیف در لیگ ملت های والیبال 2023 و قهرمانی آسیای ارومیه پا به رقابت های انتخابی المپیک گذاشت. در این میان و چند روز قبل از آغاز رقابت های انتخابی در ریو شاگردان بهروز عطایی در هانگژو و در بازی های آسیایی جشن قهرمانی گرفتند اما این موضوع نه به عطایی و نه به تیم هیچ کمک نکرد.

شکست مقابل چک تیرخلاص به بهروز عطایی بود تا چند ساعت بعد از پایان مسابقه خبر استعفای او روی خروجی سایت فدراسیون قرار بگیرد. ایران پیش از این مقابل آلمان و اوکراین شکست خورده و قطر را از پیش رو برداشته بود. اما یک برد از چهار بازی مقابل تیم های دو رقمی رنکینگ جهانی نه فقط مردم بلکه کاسه صبر فدراسیون را هم پر کرد تا سرانجام این نتایج منجر به رفتن عطایی شود.

رفتن عطایی شوک بزرگی به تیم آن هم در آستانه دو دیدار با قدرت های دنیا یعنی ایتالیا و برزیل بود و برخی این تصمیم را در میانه مسابقات را نادرست می دانند اما سوال اینجاست که آیا استعفای عطایی اختیاری بود؟

شکل و شمایل اعلام خبر استعفای عطایی بی شباهت به یک استعفای اجباری برای حفظ جایگاه و شان او نیست و با توجه به خبرهای غیررسمی که درباره مذاکره فدراسیون با چند مربی خارجی به گوش می رسد به نظر می رسد فدراسیون مهم ترین عامل این استعفا بوده است هر چند به صورت قاطع نمی توان چنین موضوعی را تایید کرد. اما بهروز عطایی در ماه های اخیر هیچ گاه درباره استعفا صحبت نکرده بود و هربار قاطعانه از عملکرد خودش دفاع می کرد و حتی برخلاف محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون که اعلام کرد مردم منتظر کسب سهمیه در برزیل نباشند، اما خود عطایی از تلاش برای کسب ورودی المپیک صحبت می کرد.

به نظر می رسد نتایج تیم ملی در چهار بازی مقابل تیم های نه چندان قدرتمند و تراز اول دنیا برای فدراسیون هم شوکه کننده بود که تصمیم گرفت زودتر از پایان مسابقات با عطایی خداحافظی کند یا اینکه استعفایش را بپذیرد!

 

دیدگاه تان را بنویسید