جام جهانی فوتبال زنان

صعود آمریکا و هلند به یک هشتم نهایی در روز تحقیر تیم های آسیایی

تیم فوتبال زنان آمریکا و هلند در جمع ۱۶ تیم برتر جام جهانی ۲۰۲۳ استرالیا- نیوزلند قرار گرفتند و چین و ویتنام با شکست های سنگین از این رقابت ها خداحافظی کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: بازی های مرحله گروهی جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ چهارشنبه پیگیری شد و تیم های آمریکا، هلند و دانمارک به یک هشتم نهایی راه یافتند. 

صبح امروز دو دیدار گروه E برگزار شد. آمریکا به مصاف پرتغال رفت و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. در وقت های اضافه ممکن بود پرتغال به گل برسد و آمریکا، مدافع عنوان قهرمانی وداع زود هنگامی با این رقابت ها داشته باشد اما ضربه بازیکن پرتغال به دیرک برخورد کرد. آمریکا با پنج امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کرد و پرتغال چهار امتیازی از این رقابت ها کنار رفت‌. 

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳

در بازی همزمان هلند جشنواره گل به راه انداخت و هفت بار دروازه ویتنام را باز کرد. گلزنی نارنجی پوشان از دقیقه هشت شروع شد و مارتنس نخستین گل را به ثمر رساند. سه دقیقه بعد اسنوییس نتیجه را ۲ بر صفر کرد. بروگتس، رورد و فان د دونک هم برای هلند در نیمه اول گلزنی کردند. در نیمه دوم بروگتس و رورد توانستند دبل کنند و پرگل ترین پیروزی جام را به نام تیمشان ثبت کنند. هلند با هفت امتیاز به عنوان صدرنشین به یک هشتم نهایی راه یافت. ویتنام بدون امتیاز در قعر جدول ماند. 

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳

انگلیس در گروه D برابر چین قرار گرفت و ۶ بر یک پیروز شد. شیرها در نیمه اول سه بار دروازه چین را توسط روسو، همپ و جیمز باز کردند. در دقیقه ۵۷ داور به نفع چین پنالتی گرفت و وانگ این ضربه را به گل تبدیل کرد تا انگلیس برای اولین بار در این رقابت ها دروازه اش باز شود. در ادامه جیمز توانست دبل کند. کلی و دالی دیگر گل های انگلیس را به ثمر رساندند. شیرها با این برد ۹ امتیازی شدند و به عنوان صدرنشین به دور بعد راه یافتند. چین سه امتیازی از صعود بازماند. 

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳

در دیگر دیدار همزمان دانمارک به مصاف هائیتی رفت و با یک گل حریفش را شکست داد. تک گل هاردر از روی نقطه پنالتی کافی بود تا دانمارک با شش امتیاز در جمع ۱۶ تیم برتر قرار بگیرد. هائیتی بدون امتیاز با این رقابت ها خداحافظی کرد.  

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳

دیدگاه تان را بنویسید