ادامه جنجال ها در لیگ بیست و دوم در غیبت VAR

فصل آینده لیگ برتر ایران بدون وجود کمک داور ویدیویی VAR برگزار خواهد شد و باز ه جار و جنجال مربیان و بازیکنان بر سر هر سوت داوران شنیده خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، چندین سال از ورود VAR به فوتبال دنیا می گذرد و برخلاف قول هایی که هر ساله داده می شود، هنوز خبری از وجود این تکنولوژی کارآمد به ایران نیست و طبق گفته رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، فصل آینده لیگ برتر هم قطعا بدون این سیستم برگزار می شود.

با توجه به اینکه خریداری، نصب و آموزش این سیستم هزینه بر و زمان بر است و از طرفی هیچ اقدام مثبتی در داخل ایران شکل نگرفته، این سیستم به فصل آینده لیگ برتر ایران نمی رسد و شاید باید منتظر روزگاری دیگری مانند لیگ بیست و سوم یا بیست و چهارم باشیم.

این اتفاق در حالی است که حدودا از سال 2018 - 2019 تکنولوژی VAR وارد فوتبال دنیا شده و امروزه حتی کشورهای آسیایی هم از این سیستم بهره می برند ولی فعلا خبری از این مسئله در ایران نیست.

در شرایطی شاهد این شرایط هستیم که لیگ برتر ایران نام حرفه ای را یدک می کشد ولی ساده ترین و اولین ابزارهای موجود در فوتبال روز دنیا در ایران وجود ندارد.

درباره هزینه ها و قیمت خریداری این سیستم همینقدر باید گفت که با دستمزد یک بازیکن لیگ برتری می توان چنین سیستمی را خریداری کرد تا شاهد جنجال و اعتراض های ادامه دار مربیان و بازیکنان در هر مسابقه نباشیم.

لیگ بیست و یکم به طور مکرر این اتفاق در بازی های لیگ برتری رخ داد و همه فریاد VAR را وارد کنید" سر می دادند اما به نظر می رسد همچنان باید در حسرت VAR بمانیم.

مهدی رحمتی در آخرین مصاحبه خود در لیگ برتر گفته بود قول می دهم 20 سال دیگر هم VAR به ایران نیاید. شاید این اتفاق واقعا عملی شود!

دیدگاه تان را بنویسید