گزارش جی پلاس

نمایش خجالت‌آور از فوتبال آماتوری ایران در ورزشگاه آزادی/ پای وزارت ورزش در دعوای تبلیغات محیطی

تاخیر در شروع بازی پرسپولیس به علت پرداخت نشدن تبلیغات محیطی که ناشی از افزایش ناگهانی و بیش از ۱۰ برابری اجاره بهای ورزشگاه آزادی بود، یک چهره کاملا آماتوری و غیر حرفه‌ای را از آنچه در فوتبال ایران می‌گذرد، به نمایش گذاشت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ ماجرای تاخیر در بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان و آغاز مسابقه بعد از 30 دقیقه انتظار، موضوعی نیست که مربوط به این دیدار و یک مسابقه خاص شود؛ بلکه این اتفاق را باید در ادامه دعوای استقلال و سازمان لیگ دانست که پای پرسپولیسی‌ها را هم وسط کشیده و وزارت ورزش قصد دارد به این طریق، سازمان لیگ را تحت فشار بگذارد.

ماجرا چه بود؟

به طور ساده و بدون هیچ پیچیدگی باید گفت، علت تاخیر در بازی روز گذشته، تلاش مسئولان وزارت ورزش برای دریافت مبلغ تبلیغات محیطی دیدار پرسپولیس و نفت از سازمان لیگ بود؛ اتفاقی که فقط در ایران رخ می‌دهد که متولی یک ورزشگاه به جای دریافت اجاره بها، مبلغ تبلیغات محیطی را درخواست کند!

در یک روایت خطی می‌توان این ماجرا را از بالا گرفتن اختلاف استقلالی ها و سازمان لیگ در انجام تبلیغات محیطی شرح داد که در ادامه به علت مخالفت این سازمان با اعطای مسئولیت تبلیغات به باشگاه استقلال، دعوای مفصلی در روزهای گذشته شکل گرفت.

افزایش ۱۰ برابری اجاره بهای ورزشگاه آزادی

در نهایت و با استناد به اظهارات عاصم یوسفی، رئیس شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی (وابسته به وزارت ورزش)، این شرکت با همکاری مصطفی آجورلو و وزارت ورزش که از مسئولان و متولیان باشگاه استقلال هم هستند، اقدام به افزایش ۱۰ برابری اجاره بهای ورزشگاه آزادی از 139 میلیون تومان به یک میلیارد و 239 میلیارد تومان می‌کنند.

در نتیجه وقتی باشگاه پرسپولیس (دیگر باشگاه وابسته به وزارت ورزش) نمی‌تواند چنین مبلغی را پرداخت کند، مسئولان ورزشگاه آزادی هم اجاره ورود مسئولان تبلیغات سازمان لیگ را به داخل این مجوعه و روشن کردن تابلوها و نصب بنر‌های تبلیغاتی را نمی‌دهند.

پرسپولیس صنعت نفت آبادان هفته ششم لیگ برتر

با این اتفاق، مسئولان سازمان لیگ و نماینده این سازمان هم با استناد به آیین نامه برگزاری مسابقات، اجازه حضور تیم داوری و بازیکنان را در زمین نمی‌دهد تا زمانی که تابلوها روشن شوند. با بالا گرفتن این نمایش تمسخرآمیز و مخالفت سازمان لیگ از برگزاری مسابقه به این شکل، حمید سجادی، وزیر ورزش دستور پایان این قائله را می‌دهد تا در زمان دیگری به این اتفاق رسیدگی شود.

ادعای عجیب و خارج از عرف مالکان ورزشگاه آزادی

عاصم یوسفی، رئیس شرکت توسعه و تجهیز (متوالی ورزشگاه آزادی و وابسته به وزارت ورزش) در اظهاراتی عجیب، اعلام کرد که سازمان لیگ باید هزینه تبلیغات محیطی را پرداخت کند!

حال این سوال مطرح می‌شود که این شرکت که صرفا می‌تواند ورزشگاه را به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اجاره دهد و حق و حقوق خود را از این بابت دریافت کند، چطور در ملا عام پای خود را در دعوای حقوقی فوتبالی ها کرده و در پخش زنده تلویزیونی می‌گوید سازمان لیگ باید حق تبلیغات را بدهد؟

هر ایرادی هم به سازمان لیگ بابت نحوه انجام تبلیغات محیطی وجود داشته باشد، در حال حاضر این شرکت طبق آیین نامه مسئول اجاره ورزشگاه نیست و باشگاه‌ها از جمله استقلال و پرسپولیس موظفند ورزشگاهی را به طور پاک و عاری از تبلیغات از مدت 24 ساعت قبل از مسابقه در اختیار مسئولان این سازمان قرار دهند.

با این شرایط، شرکت توسعه و تجهیز که مختار است قیمت ملک در اختیار خود را تا 100 هزار درصد هم بالا ببرد، به جای مطالبه خواسته خود، می‌گوید سازمان لیگ باید حق تبلیغات را بدهد!

رد پای استقلال و وزارت ورزش در ماجرای دیشب

تمام این اتفاقات به طور کاملا واضح و روشن، مربوط به موضع باشگاه استقلال است که به علت مالکیت مشترک با شرکت توسعه و تجهیز و مخالفت سازمان لیگ با این باشگاه، نمایش شب گذشته در ورزشگاه آزادی به راه افتاده بود و شرکت توسعه و تجهیز به جای بیان اینکه خواستار اجاره بهای خود از پرسپولیس شود، پای خود را وارد ماجرای تبلیغات محیطی کرده بود.

دیدگاه تان را بنویسید