آناند: نفسم بالا نمی آید؛ استعداد فیروزجا در حال سرریز شدن است!

اسطوره و قهرمان اسبق شطرنج جهان به تمجید از استعداد سرشار فیروزجا پرداخت و او را یک بازیکن کامل توصیف کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ پس از درخشش فوق العاده فیروزجا و عبور از ریتینگ 2800 در سن 18 سالگی ویشوانتان آناند به تمجید از فیروزجا پرداخت و گفت: منم مثل هر کس دیگر نفسم بالا نمی آید! دیوانه کننده است. شطرنجبازان در شرایطی که ریتینگ 2775 دارند هرگز نمی توانند در یک تورنمنت 25 واحد ریتینگ اضافه کنند. 

وی ادامه داد: تقریبا از پارسال دیگر همه فهمیده بودند که او یک پدیده خاص و استثنایی است. اما آخر این قدر پیشرفت سریع!؟ جام جهانی برایش خوب پیش نرفت اما قهرمان گرند سوئیس شد و حالا در قهرمانی تیمی اروپا درخشید. همه صبر و طاقت را از دست داده اند و منتظر دیدار بین او و کارلسن در مچ قهرمانی جهان هستند. 

قهرمان هندی شطرنج جهان، با تمجید از استعداد علیرضا عنوان کرد: خیلی خوب است که او را در مسابقات کاندیداها می بینیم. چه می شود گفت؟ او برای خودش موقعیت ایجاد می کند و سپس می برد. به راحتی امتیاز می گیرد و تقریبا هر وضعیتی را می تواند برنده شود. هر چیزی که در یک شطرنجباز دوست دارید ببینید در علیرضا دیده می شود. فیروزجا از آن دست بازیکنانی است که می شود با لذت بازی شان را تماشا کرد. استعداد او در حال سرریز شدن است! 

به گزارش جی پلاس, علیرضا فیروزجا در مسابقات تیمی قهرمانی اروپا ضمن کسب مدال طلای میز یک از ریتینگ 2800 عبور کرد و در رده دوم بهترین شطرنجبازان جهان قرار گرفت.

  • داریوش کریمی ارسالی در

    با دیدن نام استاد بزرگ شطرنج در رده دوم شطرنج جهان و رکورد شکنی اقای علیرضا فیروز جا دل همه ایرانیان و مخصوصا شطرنج بازان را شاد کردید.
    همیشه پاینده باشید.
    آن سفر کرده که صد دل همره اوست
    هر کجا هست خدا یا به سلامت دارش.
    اردبیل

  • ناشناس ارسالی در

    هم فیروزجا وهم پرهام هردو افتخار شطرنج ما هستند

دیدگاه تان را بنویسید