جی پلاس

قهرمان شطرنج جهان: فیروزجا سریعترین بازیکن محاسباتی است!

مگنوس کارلسن نروژی به سوال و جوابی درباره "ترین" ها در بین رقبایش پاسخ داد که نام علیرضا فیروزجا نیز پاسخ یکی از سوالها بود!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ کارلسن که بالاتر از گری کاسپاروف اسطوره ای، بالاترین ریتینگ تاریخ شطرنج را در اختیار دارد، به سوالاتی درباره رقبای جدی و مهمش پاسخ داد.

در این گفت‌وگوی جالب توجه، قهرمان جهان کاغذ و ماژیکی مقابل خود داشت و در هر بخش پاسخ مدنظر خود را در بخش ترین ها می نوشت.

او در مقابل عبارت نابغه ترین نام یان نپومنیشی، سوپراستاد بزرگ روسی را نوشت. حریفی که در مچ قهرمانی جهان مقابل او خواهد نشست. البته او در اسپل نام نپومنیشی دچار مشکل شد.

قهرمان جهان در مقابل عبارت مفرح ترین نام خودش را ثبت کرد و در مقابل عبارت زیرک ترین با بیان این توضیح که منظورش در بخش شروع بازی است آنیش گیری هلندی را ثبت کرد. کارلسن همچنین هیکارو ناکامورای آمریکایی - ژاپنی را آزاردهنده ترین حریف خود دانست.

کارلسن در پاسخ به آخرین سوال درباره سریعترین بازیکن نیز گفت: نپو خیلی سریع بازی می کند، اما اگر منظور سرعت در محاسبات باشد من ترجیح میدم نام علیرضا فیروزجا را بنویسم.

علیرضا فیروزجا در آستانه هجده سالگی با ریتینگ 2759 در حال حاضر جزو 15 بازیکن برتر جهان است و بسیاری از کارشناسان از او به عنوان قهرمان آتی شطرنج جهان و جایگزین کارلسن یاد می کنند.

شطرنج

شطرنج

شطرنج

دیدگاه تان را بنویسید