جی پلاس

فوتبال به خانه‌اش باز می گردد؟!

تیم ملی فوتبال انگلیس که در سال های اخیر تیم های باشگاهی اش در اروپا درخشیده اند امیدوار است با ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه برای نخستین بار فاتح یورو شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، تیم های انگلیسی در این فصل رقابت های باشگاهی در اروپا درخشیدند و از چهار فینالیست لیگ قهرمانان و لیگ اروپا سه نماینده به این کشور تعلق داشت. اگر آرسنال می توانست در نیمه نهایی لیگ اروپا، ویارئال را شکست دهد فینال این رقابت ها هم تمام انگلیسی می شد. موفقیت تیم های انگلیسی در سال های اخیر اتفاقی نیست و دو فینال از سه فینال لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا تمام انگلیسی بوده است. 

قدرت اقتصادی بریتانیایی ها موجب شده است تا در اروپا سطح بالاتری داشته باشند و اکنون زمان آن فرا رسیده است در رقابت های ملی نیز این برتری را نشان دهند. شاگردان گرت ساوت‌گیت سه سال پیش در روسیه نشان دادند که می توانند به کسب جام امیدوار باشند و تا نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کردند. آن ها مغلوب کرواسی شدند و از راه یابی به فینال باز ماندند. با این حال انگلیس نشان داد که برنامه خاصی برای پرورش استعدادها دارد و می تواند تا چند سال دیگر از ثمره ی آن ها بهره ببرد. 

در کمپ تمرینی تیم ملی انگلیس بازیکنان جوانی همچون فیل فودن، مارکوس رشفورد، جود بلینگهام، جیدون سانچو و میسون مانت دیده می شوند. این جوانان اکنون باید یک گام بیشتر بردارند و برای فتح جامی تلاش کنند که تاکنون به آن دست نیافته اند. آن ها نه تنها قهرمان نشده اند بلکه حتی فینال را نیز تجربه نکرده اند. 

بهترین نتیجه انگلیس صعود به نیمه نهایی یورو ۱۹۶۸ و ۱۹۹۶ بود که میزبان بازی ها بود. همچنین این تیم شش بار در تاریخ خود از صعود به یورو باز مانده است که آخرینشان به سال ۲۰۰۸ برمی گردد. انگلیس تاکنون در مرحله نخست چهار بار حذف شده و دو بار موفق به صعود به یک چهارم شده است. در آخرین دوره هم در مرحله یک هشتم نهایی از این رقابت ها کنار رفت. آخرین شکست خیلی دردناک بود چون برابر ایسلندی رقم خورد که در این بازی ها شگفتی ساز شد.

انگلیس پس از ثبت یک مرحله مقدماتی بدون نقص به عنوان شانس نخست صعود در گروه کرواسی، چک و اسکاتلند رقابت خواهد کرد. به نظر می رسد این تیم بدون مشکل با قرار گرفتن در رتبه نخست به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کند. مشکل از این مرحله شروع می شود چون تیم ساوت گیت باید با تیم دوم گروه مرگ یعنی آلمان، فرانسه، پرتغال و مجارستان بازی کند. اگر مجار ها نتوانند بزرگترین شگفتی جام را رقم بزنند حریف انگلیس در یک هشتم یکی از سه تیم قدرتمند آلمان، فرانسه یا پرتغال خواهد بود. 

انگلیس برای عبور از این سد بزرگ و رسیدن به هدفش در کنار بازیکنان جوان مستعد خود از بازیکنان با تجربه ای همچون هری کین، رحیم استرلینگ و کیل واکر بهره می برد.

دیدگاه تان را بنویسید