گزارش جی پلاس از احتمال بازگشت آقای خاص با نظر رییس فدراسیون

ولاسکو به تیم ملی والیبال ایران باز می گردد؟

رییس فدراسیون والیبال اعلام کرد می خواهد بار دیگر از خولیو ولاسکو در تیم ملی ایران استفاده کند اما هنوز هدف از این کار داورزنی مشخص نیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی چی پلاس؛  ظهر امروز نشست هم اندیشی محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال با کارشناسان این رشته برگزار شد تا در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی تصمیم گیری شود. در حاشیه این نشست داورزنی در خصوص اینکه آیا با ولاسکو برای حضور دوباره در تیم ملی ایران صحبتی صورت گرفته یا خیر گفت: او سرمربی گری را کنار گذاشته و به عنوان مدیر تیم های پایه ایتالیا فعال است اما ما اگر بتوانیم قبل از المپیک از مشاوره های او استفاده کنیم حتما این کار را انجام می دهیم.

نکته جالب توجه این است که تقوی سرپرست دبیری فدراسیون والیبال درباره این موضوع گفت: مذاکره با ولاسکو؟ من بی خبرم! البته انتظار هم می رود که داورزنی برای کارهایی که انجام می دهد مشاوره ها را فقط بشنود و در نهایت خودش تصمیم بگیرد اما شاید بهتر بود دبیر فدراسیون را هم در جریان این مطالب می گذاشت و اگر به صورت جدی با ولاسکو مذاکره صورت گرفته او هم با خبر باشد.

به هرشکلی که هست به نظر می رسد مذاکره با ولاسکو (البته اگر واقعیت داشته باشد) برای مدیریت حتی اگر برای چند ماه قبل از المپیک باشد؛ آن هم در حالی که هنوز سرمربی تیم ملی انتخاب نشده، کار درستی به نظر نمی رسد. اگر سرمربی بزرگی به ایران بیاید مشخص نیست قبول کند ولاسکو به تیم ملی مشورت بدهد یا خیر! حتی اگر مربی نه چندان مطرحی به ایران بیاید بازهم انتخاب دستیار و حتی مشاورانش حق طبیعی اوست. اگر این مسئله عملی شود در ادامه دوباره دخالت اعضای فدراسیون در کار کادرفنی آغاز می شود و همه چیز از ابتدا شروع می شود.

اگر فدراسیون بنا داشته باشد از ولاسکو به عنوان مشاور تمام تیم های ملی استفاده کند با توجه به اینکه او در ایتالیا است و به نظر نمی رسد فرصت و حتی علاقه ای به کار در ایران داشته باشد بازهم مذاکره با این مربی بی نتیجه است. در صورتی که قرار باشد او برای این کار به ایران بیاید حتما دستمزد زیادی درخواست می کند و با توجه به انتخاب سرمربی تیم ملی و شرایط مالی فعلی فدراسیون کار عجیبی خواهد بود! مخصوصا وقتی که بدانیم کولاکوویچ به خاطر همین مسائل مالی از ایران رفت.

ضمن اینکه قطعا ارجحیت ولاسکو کمک به تیم ملی ایتالیا یا آرژانتین برای حضور در المپیک است و به نظر نمی رسد ایران اولویت او باشد. همان طور که او چند سال پیش برای حضور در تیم ملی آرژانتین، داورزنی را مجاب به قطع همکاری با تیم ملی ایران کرد تا بتواند روی نیمکت آرژانتینی ها بنشیند. به همین دلیل هدف از آوردن نام ولاسکو در رسانه ها برای تیم ملی والیبال ایران مشخص نیست!

همه این اتفاقات در حالی ست که حضور محمدرضا داورزنی به عنوان یک رییس بازنشسته در فدراسیون والیبال در هاله ای از ابهام قرارداد و مشخص نیست که او زمان کافی برای عملی کردن خواسته هایش را دارد یا نه؟!

 

کارشناس والیبال: مربی ایرانی به اندازه یک خارجی آزادی عمل ندارد/ ایگور خوش اخلاق بود اما موفق نه!

چه کسی سرمربی تیم ملی والیبال ایران می شود؟ + معرفی گزینه های ایتالیایی

آیا تیم ملی والیبال ایران به نیمه نهایی المپیک صعود می کند؟

ایگور؛ مردی که هیچ گاه در ایران محبوب نشد!

کارشناس والیبال: به مربی خوب خارجی نیاز داریم/ باید تیم قدرتمندی را راهی المپیک کنیم

دیدگاه تان را بنویسید