نحوه اتصال اسپیکر به موبایل از طریق بلوتوث

برای وصل کردن گوشی به اسپیکر باید در ابتدا بلوتوث گوشی خود را روشن کنید. در این مطلب علاوه بر آموزش این کار مشکلات احتمالی در اتصال گوشی به اسپیکر را توضیح می‌دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اگر می خواهید با استفاده از اسمارت فون های خود موسیقی را با صدای بالا از طریق اسپیکر یا کیفیت بالا از طریق هدفون گوش دهید، باید این دستگاه ها را به موبایل خود متصل کنید.

بهترین راه برای اتصال آنها به موبایل بلوتوث است. در این گزارش نحوه انجام تنظیمات لازم برای همگام سازی دستگاه ها با هم از طریق بلوتوث را توضیح می دهیم اما در عین حال توجه داشته باشید که تنظیمات محصولات مختلف متفاوت است. وقتی یک هدفون یا اسپیکر با موبایل شما همگام سازی شد، دیگر نیازی به تنظیمات دوباره نیست و هر بار به طور خودکار متصل می شود.

 

نحوه اتصال اسپیکر Bluetooth دار به گوشی

برای وصل کردن اسپیکر به گوشی ابتدا باید بلوتوث را روشن کنید. ساده ترین راه برای دستیابی به این بخش، quick settings در دراور نوتیفیکیشن است. آن را باز کرده تا بتوانید بلوتوث را روشن یا خاموش کنید. از این قسمت می توانید یک دستگاه جدید بلوتوث بیفزایید یا دستگاهی که به آن متصل هستید را تغییر دهید

البته از بخش Settings تنظیمات نیز می توانید به همان بخش راه یابید. در این بخش می توانید تنظیم کنید که اسپیکر بلوتوث تنها موسیقی را پخش کند و زنگ خور گوشی را پخش نکند. افزودن دستگاه های جدید برخی دستگاه ها همچون کامپیوتر شما همیشه بلوتوث روشن دارند اما دستگاه هایی همچون هدفون را باید تنظیم کرد تا بلوتوث آنها نمایش داده شده و قابل اتصال باشد.

پس باید ابتدا با فشردن یک دکمه یا چند دکمه روی دستگاه مقصد بلوتوث آن را روشن کنید تا در لیست دستگاه های در دسترس گوشی شما نمایش داده شود. ممکن است در صورت انتخاب دستگاه برای اتصال، از شما یک پین خواسته شود که می توانید آن را در دفترچه محصول بیابید. پس از اتصال، یک پیام تایید روی گوشی شما نمایش داده می شود. اگر باز هم دستگاه به موبایل متصل نشده بود. آن را در لیست موجود حذف کرده و این رویه را از ابتدا دنبال کنید. 

 

چرا بلوتوث گوشی به اسپیکر وصل نمی‌شود؟ 

مشکل سخت‌افزاری در وصل شدن بلوتوث به اسپیکر

به طور کلی ارتباط بلوتوثی به هر دو عامل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وابسته است. اگر شما تلفن همراهی مربوط به دو سال پیش را در اختیار داشته باشید که به بلوتوث مجهز است، مطمئنا نباید از آن انتظار داشته باشید توان برقراری ارتباط با دستگاه‌هایی را که فقط به نسل‌های جدید بلوتوث همچون بلوتوث 4 مجهز هستند، داشته باشد.

 

مشکل نرم‌افزاری در وصل شدن بلوتوث به اسپیکر

یکی از رایج‌ترین مشکلات نرم‌افزاری بیشتر در دستگاه‌های اندرویدی مشاهده می‌شود. به‌عنوان مثال ممکن است تلفن همراه شما به بلوتوث نسل چهارم مجهز باشد، اما سیستم‌عامل نصب شده روی آن اندروید 2/2/4 باشد. متاسفانه این نسخه از سیستم‌عامل اندروید و نسخه‌های پیش از آن به برقراری ارتباط با نسل چهارم بلوتوث قادر نیستند و باوجود پشتیبانی سخت‌افزاری دستگاه شما از این نسل بلوتوث، باید سیستم‌عامل دستگاه را نیز به اندروید 3/4 ارتقا دهید تا مشکل جفت نشدن دستگاه‌ها با یکدیگر حل شود.

 

 

 

 

 

  • میلیونر ارسالی در

    لطفا ویدیو شو بزار داداچچچچچچیییی

دیدگاه تان را بنویسید