به گزارش ایرنا خانواده زوج های جوان در دزفول این روزها در کنار هزینه بالای تامین جهیزیه ، آرایش عروس ، تصویربردار و تزئین ماشین عروس با مشکل دیگری به نام تعرفه بالای تالارهای عروسی روبرو شده اند.
اختلاف در تعرفه ورودی تالارهای عروسی و نیز نرخ متفاوت غذاهای مشابه در کنار سایر هزینه ها موجب شده تا خانواده ها برای برگزاری جشن عروسی در تالارها در دزفول با سردرگمی مواجه شوند.
این درحالی است که برخی واحدهای خدماتی به عروس و داماد در این شهرستان از جمله آرایشگاه های زنانه تعرفه ها را چند برابر افزایش داده به طوری که هزینه آرایش عروس در دزفول بین 10 تا 20 میلیون ریال نیز گزارش شده است.
علاوه بر این هزینه بالای چیدمان سفره عقد و عروسی در تالارها نیز همواره برای زوج های جوان دردسرساز شده چرا که در مواردی بابت چیدمان سفره عقد 20 میلیون ریال مطالبه شده است.
تفاوت قیمت ورودی تالارها و قیمت هر پرس غذا در تالارهای دزفول یکی دیگر از مواردی است که همواره زوجهای جوان را سردرگم کرده و مشکلاتی برای آنها ایجاد کرده است .
یک شهروند دزفولی که درصدد برگزاری مجلس عروسی برای دخترش می باشد به خبرنگار ایرنا گفت:با مراجعه به تالارهای دزفول با نرخ های ورودی متفاوت و بالایی روبرو می شوید که از 10 میلیون ریال آغاز و تا 20 میلیون ریال نیز افزایش می یابد ضمن اینکه هزینه پخش موسیقی ( دی جی ) نیز پنج میلیون ریال و دیگر تشریفات نیز به صورت جداگانه محاسبه می شود.
علیرضا گلداری با انتقاد از تفاوت قیمت ورودی تالارها در دزفول گفت:علاوه بر این قیمت هر پرس غذا در تالارها نیز متفاوت است و در یک تالار قیمت یک پرس چلوکباب 85 هزار ریال تعیین شده و در تالار دیگر همین غذا 110 هزار ریال اعلام می شود.
وی افزود:این تفاوت قیمت ها باعث سردرگمی خانواده عروس و داماد شده این درحالی است که اختلاف فاحشی بین قیمت ها وجود دارد و اصلا به صرفه نیست.
یک شهروند دزفولی که بابت هزینه شام 700 میهمان ، ورودی و دیگر تشریفات 120 میلیون ریال به تالار پرداخت کرده نیز گفت:بسیاری از خانواده ها برای تامین جشن عروسی فرزند خود از جمله هزینه تالار و شام ناچار به دریافت وام بانکی با سود بالا هستند.
رئیس اتحادیه چلوکبابی و رستوران های دزفول نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: هزینه های درنظر گرفته شده هر تالار به خدمات و وسعت تالاربستگی دارد .
سعید فرخی پور افزود:از حدود 6 سال پیش نرخنامه تالارهای دزفول به روز نشده و اعتراض زیادی در این خصوص وجود دارد اما برای حل این مشکل اخیرا نرخنامه جدید از سوی اتحادیه تهیه شده و امیدواریم با تصویب نهایی آن بزودی اجرا شود .
وی با اشاره به هزینه بالای انرژی برق هر تالار در مدت برگزاری یک مجلس عروسی گفت:در مواردی یک تالار بابت هزینه برق مصرفی یک شب برگزاری مجلس عروسی رقمی بین 12 تا 13 میلیون ریال پرداخت می کند که همین امر باعث افزایش قیمت ها شده است .
وی اضافه کرد:نرخ غذای تالارها یکسان است ولی بنا به خواست مشتریان خدمات کمتر یا بیشتری در تالارها ارائه می شود که تفاوت قیمت ها ممکن است به همین دلیل باشد .
فرخی پور بیان کرد:در حال حاضر 14 تالار در دزفول فعال است و یک تالار نیز در حال ساخت است که ورودی آنها طبق وسعت و خدماتی که ارائه می شود از هفت میلیون ریال آغاز و تا 20 میلیون ریال افزایش دارد ضمن اینکه ورودی 2 تالار درجه 1 دزفول به نسبت دیگر تالارها بیشتر است .
وی ابراز امیدواری کرد با به روز شدن نرخنامه تالارها و رستوران ها مشکلات موجود رفع شود.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.