آموزش مرحله به مرحله فعال سازی قابلیت‌های جدید ریلز اینستاگرام

اینستاگرام در بخش ریلز خود دو قابلیت جدید معرفی کرده است که در این گزارش به نحوه فعال سازی آن‌ها اشاره می‌کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به گزارش indianexpress، اینستاگرام تعدادی از تغییرات جدید را در بخش ریلز اعلام کرده است، از جمله افزودن نقش دوگانه و قرار دادن تمام ویدیو‌های زیر ۱۵ دقیقه به‌صورت پیش‌فرض به عنوان ریلز. در این گزارش نحوه تغییرات جدیدی که توسط پلتفرم اینستاگرام معرفی شده است و شیوه استفاده از آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

قابلیت نقش دوگانه در اینستاگرام (Instagram dual roles)

قابلیت نقش دوگانه به کاربران این امکان را می‌دهد که با دوربین پشتی گوشی خود از چیزی فیلم بگیرند و همزمان با دوربین جلو نیز از واکنش خود فیلم بگیرند. با انجام این کار، یک ریلز اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌گیرد که در آن ویدیوی ضبط شده توسط دوربین عقب، بیشتر صفحه را اشغال می‌کند و یک پنجره کوچک واکنش شما را به ویدیوی اصلی را نشان می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید از قابلیت نقش دوگانه اینستاگرام استفاده کنید.

برای انجام این کار لازم است اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی خود باز کنید، روی نماد مثبت (+) در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و گزینه Role را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که ظاهر می‌شود، لیستی از گزینه‌ها را در سمت چپ مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده همه گزینه‌ها، روی فلش رو به پایین ضربه بزنید و نماد دوربین با برچسب "Dual" را انتخاب کنید. اکنون روی نماد ضبط در مرکز ضربه بزنید تا فیلم ضبط شود. پس از اتمام ضبط، می‌توانید افکت‌ها، موسیقی و جلوه‌های دیگر را مانند سایر ویدیو‌های ریلز اضافه کنید.

ویژگی قالب نقش در اینستاگرام (Instagram role template)

اینستاگرام اکنون به کاربران این امکان را می‌دهد که بر اساس ریلز‌هایی که قبلاً توسط سازندگان دیگر ایجاد شده اند، ریلز ایجاد کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وقتی در حال تماشای یک ریلز هستید، روی نماد دوربین در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و برنامه به شما امکان می‌دهد تصاویر و ویدیو‌های خود را با موسیقی از پیش بارگذاری شده اضافه کنید.

ریلز، فرمت ویدئویی پیش‌فرض در اینستاگرام می‌شود

در هفته‌های آینده، تمام ویدیو‌های آپلود شده در اینستاگرام که کمتر از ۱۵ دقیقه هستند، به طور خودکار به ریلز تبدیل می‌شوند. اینستاگرام ریلز را به ساختار ویدئویی پیش‌فرض روی برنامه خود تبدیل می‌کند. با این حال، این تغییر مربوط به ویدیو‌های قبلی کاربران نمی‌شود و هر ویدیویی که در گذشته آپلود شده است به عنوان ویدیو باقی خواهد ماند.

 

دیدگاه تان را بنویسید