پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مهاجر قبیله ایمان/ویژه نامه شانزدهمین سالگرد ارتحال حاج سید احمد خمینی-2

آیت الله نورمفیدی: حاج احمدآقا رابط هوشمند امام و مردم بود

شرح صدر حاج احمد آقا برای بعضی ها شاید قابل تحمل نبود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تشریح شخصیت یادگار امام گفت:" مرحوم حاج احمد آقا مثل یک سیاره ای که از خورشید حرارت و نور می گیرد، به دور شمس وجود حضرت امام در حال حرکت بود. هیچ جاذبه ای مثل جاذبه حضرت امام نمی توانست او را به خودش جذب کند."

"آیت الله سید کاظم نورمفیدی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران گفت:" زندگی در کنار حضرت امام، فرزند امام بودن و تحت تربیت امام قرارداشتن و بهره گیری از روحیات معنوی و عرفانی حضرت امام باعث شده بود که از مرحوم حاج احمد آقا یک شخصیت خیلی برازنده ای ساخته شود."

وی در ادامه به تشریح نقش حاج احمد آقا در دوران مبارزه، پیروزی انقلاب، شکل گیری نهادهای انقلابی و دوران جنگ پرداخت و اظهار داشت:" مرحوم حاج احمد آقا هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب نقش های بسیار حساسی را ایفا کرد. مخصوصا در روزهای غربت نهضت و در دوران تبعید امام که حتی شاگردان حضرت امام نیزاز عبور کردن از مقابل حضرت امام وحشت داشتند، مرحوم حاج احمد آقا [پس ازحاج آقا مصطفی]رابط بسیار هوشمند ، شجاع و فرزانه ای بود که بین امام و انقلابیونی که در ایران و سراسر جهان بودند ارتباط برقرار می کرد."

آیت الله نورمفیدی ادامه داد:" یادگار امام رابط امین مردم ، امام و انقلاب بود. با اینکه دوستان زیادی اطراف امام بودند. بخصوص در نجف امام شاگردان زیادی داشتند. اما این نقش حساس و اساسی را مرحوم حاج احمد آقا[پس ازبرادرش] با نهایت امانت ایفا کرده است. مرحوم حاج احمدآقا واقعا یک شخصیتی بود که مورد وثوق حضرت امام بود که بارها خودشان اعلام کردند."

وی در خصوص فروتنی حاج احمدآقا گفت:" ایشان فوق العاده فروتن بودند. یکی از نشانه های فروتنی ایشان این بود که هیچوقت در مسولیت ها وارد نشد. نه خود ایشان و نه بیت حضرت امام. این نشانه این است که آنچه برای ایشان مهم است خود نظام و انقلاب است. مسولیت گرفتن برای وی مطرح نبوده است."

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در پاسخ به این سوال که ایشان در وصیت نامه شان می نویسند، ممکن است کسانی از من رنجیده باشند. اینها چه کسانی بودند و چرا رنجیده اند؟ اظهار داشت: "رنجیدن از ایشان به خاطر سعه صدر مرحوم حاج احمد آقا بوده است. ایشان با همه آنهایی که به نوعی در ارتباط با امام و انقلاب بودند، روابط خوبی داشتتند. هر چند که ممکن است بعضی ها بگویند ایشان گرایشات ویژه ای داشته است. اما به نظر من مرحوم حاج احمدآقا با یک سعه صدر و شرح صدر به صورت یکسان به همه انقلابی ها نگاه می کرده است."

امام جمعه گرگان افزود: "شرح صدر حاج احمد آقا برای بعضی ها شاید قابل تحمل نبود. بعضی هایی که خود را حق می دانند و غیر خود را باطل می دانند، می گویند حق همان است که ما می فهمیم و می گوییم. در حالی که علما همه می دانند که اختلاف نظر و اجتهاد در حوزه های سیاسی و اجتماعی یک امر طبیعی است."

آیت الله نورمفیدی ادامه داد:" اگر چه کلیت نظام و خدمت به انقلاب باید مهم باشد، اما همه آنهایی که می خواهند به انقلاب خدمت کنند و دلسوز هستند، باید فرصت این کار را داشته باشند. حالا می خواهد با هر سلیقه و تفکر سیاسی باشند."

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.