خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص آزادی زندانیان امنیتی افزود: تایید می کنم که قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران بر اساس رافت اسلامی و ملاحظات بشردوستانه و در آستانه اعیاد پیش رو، دو زندانی بنامهای نازنین زاغری و انوشه آشوری را که بر اساس احراز جرائم مرتکبه بواسطه حکم دادگاه صالحه جمهوری اسلامی ایران در حال گذراندن دوره محکومیت خود بودند را در پی گذشت بخشی از دوره محکومیت، آزاد کرده است.

به گزارش جماران؛ سعید خطیب زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص خبر پرداخت بدهی انگلیسی به ایران اظهار داشت: مایلم در وهله اول اعلام کنم که در پی بیش از 40 سال تعلل، دولت بریتانیا، پس از مذاکرات طولانی، اخیرا بدهی خود به جمهوری اسلامی ایران را که حق مردم شریف ایران بوده را  پرداخت کرد. متاسفانه دولت بریتانیا در تمام این مدت بازپرداخت بدهی خود را به مسائل سیاسی منوط می کرد. مبلغ پرداخت شده که حدود 390 میلیون پوند است، شامل اصل و فرع بدهی تا روز آخر است و تاکید می کنم که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه ذره ای از موضع خود مبنی بر بازپس گیری حق مردم کشورمان، عدول نکرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه در ادامه در خصوص آزادی زندانیان امنیتی افزود: تایید می کنم که قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران بر اساس رافت اسلامی و ملاحظات بشردوستانه و در آستانه اعیاد پیش رو، دو زندانی بنامهای نازنین زاغری و انوشه آشوری را که بر اساس احراز جرائم مرتکبه بواسطه حکم دادگاه صالحه جمهوری اسلامی ایران در حال گذراندن دوره محکومیت خود بودند را در پی گذشت بخشی از دوره محکومیت، آزاد کرده است. همچنین یک زندانی دیگر بنام مراد طاهباز نیز که قبلا بدلیل ارتکاب جرم محاکمه شده و در حال گذراندن دوره محکومیت خود است، مطابق مقررات به مرخصی منزل رفته است. 

سخنگوی وزارت خارجه همچنین افزود: ما از نقش سازنده و ارزشمندی که کشور برادر و دوست عمان در این فرآیند ایفا کرد قدردانی می کنیم.

خطیب زاده در پایان اظهار داشت: تاکید می کنم که از نظر ایران هیچگونه ارتباطی میان بازپرداخت بدهی و آزادی زندانیان یاد شده وجود ندارد، کما اینکه در تابستان گذشته ایران و بریتانیا برای بازپرداخت بدهی این کشور به توافق رسیده و سندی را امضا کرده بودند که متاسفانه دولت بریتانیا از اجرای آن سر باز زد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.