گزارش جی پلاس؛

آشنایی با گروه E جام جهانی/ تقابل برزیل و سه تیم جنگنده

تیم ملی برزیل با وجود آمادگی بسیار بالا، با سه تیم جنگنده و پر تلاش هم گروه شده و برای صدرنشینی در گروهش باید از پس سوئیس، کاستاریکا و صربستان بربیاید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ یکی از جذاب ترین گروه های جام جهانی برای هواداران فوتبال، گروه E است؛ جایی که تیم های برزیل، سوئیس، کاستاریکا و صربستان حضور دارند. تیم ملی برزیل در حالی پای به این مسابقات گذاشته که از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است و کارشناسان این تیم را از مدعیان عنوان قهرمانی می‌دانند.

در کنار برزیل، تیم ملی سوئیس از حاضران هر دوره جام جهانی است که معمولا مشکلی برای صعود از گروهش ندارد. این تیم علاوه بر کسب نتیجه بهتر به دنبال راهیابی به دور بعد است.

کاستاریکا دیگر تیم این گروه است که در دوره گذشته بازی ها دست به کار بزرگی زد و با شکست دادن انگلیس و ایتالیا و تساوی برای اروگوئه به دور حذفی مسابقات رسید تا شگفتی بزرگ دوره گذشته باشد. آن ها به دنبال اثبات توانایی‌های خود در این دوره هستند و کار را برای رقبای خود سخت خواهند کرد.

صربستان بعد از چند دوره غیبت به جام جهانی راه یافته است. با این وجود صرب ها از بازیکنان حرفه ای و سرشناسی بهره مند هستند و با این همه ستاره به دنبال صعود از گروه شان حداقل به عنوان تیم دوم خواهند بود. همین شرایط موجب شده هواداران در انتظار بازی های جذاب و زیبایی از گروه پنجم جام جهانی باشند.

برزیل

تیم ملی برزیل روبرتو فیرمینو و نیمار

 

برزیل نخستین تیمی بود که توانست جواز حضور در مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ را کسب کند. سلسائو در شرایطی که تیم‌های بزرگ آمریکای جنوبی فراز و نشیب زیادی داشتند به راحتی مسافر روسیه شد. میزبان دوره قبل جام جهانی به بدترین شکل ممکن از آن رقابت‌ها کنار رفت و شکست سنگین ۷ بر یک را برابر آلمان تحمل کرد. با این حال برزیل نسبت به چهار سال گذشته تیم بهتری شده و قطعا یکی از مدعیان دوره پیش رو است. پر افتخارترین تیم جهان فرصت دارد با رهبری گران‌ترین بازیکن جهان نتیجه درخشانی را رقم بزند و اشک‌های چهار سال پیش را به یک جشن ملی تبدیل کند.

فهرست 23 نفره:

آلیسون ، ادرسون، کاسیو، مارسلو ، دانیلو، فیلیپه لوئیس، فاگنر، مارکینیوش، تیاگو سیلوا، میراندا، پدرو گرومل، ویلیان، فرناندینیو، پائولینیو، کوتینیو، کاسمیرو، رناتو آکوستو، فرد، نیمار، گابریل ژسوس، رمینو، داگلاس کاستا، تایسون

سرمربی: تیته

نتایج بازی های تدارکاتی:

برزیل 3 – روسیه صفر

برزیل 1 – آلمان صفر

برزیل 2 – کرواسی صفر

برزیل 3 - اتریش صفر

عملکرد در جام جهانی:

افتخارات: پنج قهرمانی در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰ و ۲۰۰۲

نحوه صعود: تیم اول منطقه آمریکای جنوبی

عملکرد دوره قبل: چهارم

سوئیس

تیم ملی سوئیس

 

تیم ملی سوئیس که در سال ۱۹۵۴ میزبان جام جهانی شد توانست به یک چهارم نهایی راه یابد و همین باعث شد تا به افتخار بزرگی دست یابد. مقر فیفا در کشور سوئیس است و حالا این کشور می‌تواند در جام جهانی حاضر باشد. بعد از ناکامی این تیم در راه صعود به جام جهانی فرانسه و کره- ژاپن، سوئیسی‌ها توانستند در صعود به جام جهانی ثبات داشته باشند و الان برای چهارمین بار جواز حضور در جام جهانی را به دست آوردند. سوئیس در گروهی که با پرتغال برای صعود، رقابت داشت به عنوان تیم دوم راهی پلی آف شد ولی در این مرحله با برتری برابر ایرلند شمالی به جام جهانی راه یافت.

فهرست 23 نفره:

یان سومر، رومن بورکی، یوان امووگو، استفان لیششتاینر، ریکاردو رودریگس، فابین شار، میشائیل لانگ، فرانکوئیس موبانجه، سیلوان ویدمر، مانوئل آکانجی، نیکو الودی، والون بهرامی، ژردان شقیری، جلسون فرناندس، بلریم ژمایلی، استیون زوبر،  گرانیت ژاکا، رمو فریولر ،  دنیس زکریا، هریس سفرووریچ ، ژوزف درمیچ،  بریل امبولو، ماریو گاورانوویچ

سرمربی: ولادمیر پتکوویچ

نتایج بازی های تدارکاتی:

سوئیس 1 - یونان صفر

سوئیس 6 - پاناما صفر

سوئیس 1 - اسپانیا 1

سوئیس2  - ژاپن صفر

عملکرد در جام جهانی:

افتخارات: یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۵۴

نحوه صعود: صعود  از مرحله پلی آف با شکست ایرلند شمالی

عملکرد دوره قبل: حضور در دور گروهی

کاستاریکا

کیلور ناواس کاستاریکا

 

کاستاریکا اولین تیم منطقه آمریکای مرکزی بود که توانست در جام جهانی به یک برد دست یابد. در این تیم مایکل اومانیا حضور دارد که در لیگ ایران و تیم پارس جنوبی جم بازی می‌کند و کاپیتان دوم تیم ملی کاستاریکا است. این تیم تا سال ۱۹۹۰ حضور در جام جهانی را تجربه نکرده بود. در این سال کاستاریکا در اولین حضور خود در جام جهانی توانست به دور دوم راه یابد ولی در این مرحله حذف شد. کاستاریکا در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ نیز در جام جهانی حاضر بود ولی نتوانست به دور دوم راه یابد و در همان مرحله گروهی از رقابت‌ها کنار رفت.

بهترین عملکرد کاستاریکا در جام جهانی مربوط به دوره قبل است که این تیم در گروه مرگ در کنار اروگوئه، ایتالیا و انگلیس قرار گرفت و با هفت امتیاز قاطعانه به مرحله بعد راه یافت. در مرحله بعد نیز کاستاریکا موفق شد یونان را شکست دهد و به جمع هشت تیم برتر جهان راه یابد ولی در این مرحله با شکست برابر هلند در ضربات پنالتی حذف شد. امسال کاستاریکا امیدوار است که عملکرد دوره قبل را تکرار کند و در بین مدعیان قرار داشته باشد. هر چند انتظارات بالا از این تیم ممکن است تاثیر بدی روی تیم داشته باشد.

فهرست 23 نفره

کیلور ناواس، پاتریک پمبرتون، لئونل موریرا، کریستین گامبوا، یان اسمیت، رونالد ماتاریتا، بریان اوبیدو، اسکار دوارته، جان کارلو گونسالس، فرانسیسکو کالوو، کندال واستون، جانی آکوستا، داوید پوسمان، یلتسین تخدا، سلسو بولخس، راندال آسوفیفا، رودنی والاس، برایان روئیس، دنیل کولیندرس، کریستین بولانیوس، جان ونگاس، جوئل کمپل، مارکو اورینیا 

سرمربی: اسکار رامیرس

نتایج بازی های تدارکاتی:

کاستاریکا صفر – اسپانیا 5

کاستاریکا صفر – مجاررستان 1

کاستاریکا 1 – اسکاتلند صفر

کاستاریکا صفر – تونس یک

کاستاریکا 3 – ایرلند شمالی صفر

کاستاریکا صفر – انگلیس 2

کاستاریکا یک - بلژیک 4

عملکرد در جام جهانی:

افتخارات: حضور در یک چهارم نهایی جام جهانی برزیل

نحوه صعود: تیم دوم منطقه آمریکای شمالی

عملکرد دوره قبلی: -

صربستان

تیم ملی صربستان

 

صربستان به خودی خود، افتخار چندانی در فوتبال ندارد. یوگوسلاوی سابق در سال ۱۹۷۶ از امتیاز میزبانی استفاده کرد و به قهرمانی در جام ملت های اروپا دست یافت. بعد از جدایی از یوگوسلاوی، "صربستان و مونته‌نگرو" به عنوان یک کشور در جام جهانی ۲۰۰۶ به میدان رفت و عملکرد ضعیفی داشت و در همان دور گروهی حذف شد. در ادامه بعد از اعلام استقلال صربستان و جدایی از مونته‌نگرو، این تیم در جام جهانی ۲۰۱۰ برای اولین بار به عنوان کشوری مستقل در رقابت‌ها شرکت کرد.

با این حال در همان سال، صربستان نتوانست از گروه خود به مرحله بعد راه یابد تا این تیم در حسرت صعود به دور دوم بماند.حالا صربستان بهترین تیم چند سال اخیر خود را دارد و می‌خواهد بهترین نتایج خودش را نیز به دست آورد.

فهرست 23 نفره:

 مارکو دمیتروویچ، ولادیمیر استویکوویچ، پدراگ رایکوویچ، الکساندر کولاروف، برانیسلاو ایوانوویچ، آنتونیو روکاوینا، میلوش ولیکوویچ، نیکولا میلنکوویچ، اوروش اسپاییچ، دوشکو تودیچ، میلان رودی، سرگی میلینکوویچ-ساویچ، نمانیا ماتیچ، دوشان تادیچ، آدام لیاییچ، آدام گروییچ، فیلیپ کوستیچ، آندریا زیوکوویچ، لوکا میلیوویویچ، نمانیا رادونیچ، الکساندر میتروویچ، الکساندر پریوویچ، لوکا یوویچ

سرمربی: میلان کرستائیچ

نتایج بازی های تدارکاتی:

صربستان 2 – چین صفر

صربستان 1 – کره جنوبی 1

صربستان 2 – نیجریه صفر

صربستان صفر – شیلی 1

صربستان 5 - بولیوی یک

عملکرد در جام جهانی:

افتخارات: چهارمی جام جهانی ۱۹۶۲ و طلای المپیک ۱۹۶۰ در قالب یوگوسلاوی

نحوه صعود: صعود به عنوان تیم اول گروه در اروپا

عملکرد دوره قبل: -

دیدگاه تان را بنویسید