امام خمینی خطاب به رزمندگان اسلام:

من دست و بازوی قدرتمند شما را می بوسم و به آن افتخار می کنم

در بخشی از پیام امام آمده است: «این جانب از دور دست و بازوى قدرتمند شما را که دست خداوند بالاى آن است مى‌ بوسم و بر این بوسه افتخار مى‌ کنم.».

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار تاریخ و اندیشه جی پلاس، طرح ریزی عملیات افتخارآفرین فتح المبین از اواسط آبان 1360 آغاز شد و پس از تلاش های مستمر، مشورت های بسیار و هماهنگی های میان فرماندهان نظامی، طرح عملیاتی شماره یک فتح المبین در اواخر دی ماه همان سال آماده شد. روز سیزدهم بهمن 1360 در پی یک نشست مشترک بین فرماندهان عمده سپاه و ارتش طرح یادشده به یگان های عمده اجرایی ابلاغ و متعاقب دریافت اطلاعات جدید در 30 بهمن همان سال طرح اولیه بازنگری شده و طرح شماره دو در سیزدهم اسفند انتشار یافت.

با مراجعه به قران کریم، نام این عملیات را فتح المبین گذاشتند و سرانجام در ساعت سی دقیقه بامداد روز دوشنبه دوم فروردین ماه سال 61 اینگونه و با ذکر بسم الله الرحمن الرحیم، بسم الله القاصم الجبارین و یا زهرا و در حالی که اشک شوق بر چهره رزمندگان نشسته بود، عملیات در شمال خوزستان آغاز شد و از جنوب و شمال غربی شوش و غرب دزفول در چند محور با ارتش عراق درگیر شدند.

به مناسبت آغاز این عملیات و پیروزی های رزمندگان اسلام، امام خمینی پیامی خطاب به ملت ایران و رزمندگان غیور سپاه اسلام به شرح زیر صادر کردند:

 

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‌

انْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ اقْدامَکُمْ اخبار غرورآفرین جبهه‌ هاى نبرد علیه قواى شیطانى را یکى پس از دیگرى دریافت نمودم. قلم قاصر است که احساسات خویش را ابراز کنم. به قواى مسلح اسلامى- که خدایشان نصرت آخرین را نصیب فرماید- تبریک عرض مى‌ کنم. مبارک باد بر شما عزیزان افتخارآفرین پیروزى بزرگى را که با یارى ملائکة اللَّه و نصرت ملکوت اعلى‌ نصیب اسلام و کشور عزیز ایران، کشور بقیة اللَّه الاعظم- اروحنا له الفداء- نمودید.

رحمت واسعه خداوند بر آن مادران و پدرانى که شما شجاعان نبرد در میدان کارزار و مجاهدان با نفس در شبهاى نورانى را در دامن پاکشان تربیت نمودند. مژده باد به شما جوانان برومند در تحصیل رضاى پروردگار که از بالاترین سنگرهاى روحانى و جسمانى ظاهرى و باطنى پیروزید. مبارک باد بر بقیة اللَّه- ارواحنا له الفداء- وجود چنین رزمندگان ارزشمند و مجاهدان فى سبیل اللَّه که آبروى اسلام را حفظ و ملت ایران را روسپید و مجاهدان راه خدا را سرافراز نمودید. ملت بزرگ ایران و فرزندان اسلام به شما سلحشوران افتخار مى‌ کنند. آفرین بر شما که میهن خود را بر بال ملائکة اللَّه نشاندید و در میان ملل جهان سرافراز نمودید. مبارک باد بر ملت چنین جوانان رزمنده‌ اى، و بر شما چنین ملت قدردانى که به مجرد فتح و پیروزى توسط رزمندگان به دعا و شادى‌ برخاستند. این جانب از دور دست و بازوى قدرتمند شما را که دست خداوند بالاى آن است مى‌ بوسم و بر این بوسه افتخار مى‌ کنم. شما دیْن خود را به اسلام عزیز و میهن شریف ادا کردید و طمع ابرقدرتها و مزدوران آنان را از کشور خود بریدید و سخاوتمندانه در راه شرف و عزت اسلام جهاد کردید. یا لَیْتَنى‌ کُنْتُ مَعَکُمْ فَافُوزَ فَوْزاً عَظیماً.

درود بر فرماندهان بزرگوار رزمندگان و بر همه مجاهدان راه عظمت کشور و اسلام. و نفرت و لعنت بر منافقان و منحرفانى که مى‌ خواستند یکى از انبارهاى مهمات چنین مجاهدانى را به آتش بکشند. و غضب و سخط خداوند بر آن خدانشناسانى که با کمک به صدام عفلقى مى‌ خواستند او را نجات دهند. و شکر بى‌ پایان خداوندى را که توانستید با شکست مفتضحانه، نیروهاى کفر را در بارگاه قادر متعال بى‌ آبرو و در پیشگاه ملتهاى مسلمان منفور نمایید. من از خداوند تعالى نصرت نهایى شما عزیزان و شکست مخالفان حق را خواستارم.

درود بر شما و رحمت خدا بر شهیدان راه حق و شهداى جبهه نبرد حق علیه باطل. و السلام على عباد اللَّه الصالحین.

2 فروردین 61

روح اللَّه الموسوی الخمینى‌»

 

دیدگاه تان را بنویسید