رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

فوتی‌های ناشی از کرونا در میان واکسن نزده‌ها 29 برابر بیشتر است!

بر اساس پژوهش های انجام شده، میزان فوت ناشی از کرونا در افرادی که نسبت به تزریق و تکمیل واکسیناسیون مقابله با بیماری کووید ۱۹ اقدام نکرده‌اند، ۲۹ برابر بیشتر از افرادی است که واکسیناسیون کامل را دریافت کرده‌اند!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس پژوهش های انجام شده، میزان فوت ناشی از کرونا در افرادی که نسبت به تزریق و تکمیل واکسیناسیون مقابله با بیماری کووید ۱۹ اقدام نکرده‌اند، ۲۹ برابر بیشتر از افرادی است که واکسیناسیون کامل را دریافت کرده‌اند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمدعلی کیانی افزود: هم‌اکنون آمار بیماران سرپایی، بستری و بدحال ناشی از کرونا در استان خراسان رضوی روند افزایشی دارد و آمارها از ۴۰ تا ۱۰۴ درصد به صورت متغیر در حال رشد است، لذا مشارکت در برنامه واکسیناسیون و ترغیب گروه‌های هدف الزام‌آور است.

وی در خصوص نقش روحانیون و طلاب در مسیر اطلاع‌رسانی و ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خاطر نشان کرد: هم اکنون شهر مشهد در وضعیت نارنجی قرار دارد و در صورت روند افزایشی تعداد بیماران سرپایی و بستری در شرایط قرمز قرار خواهد گرفت. از این رو نیاز است این قشر از جامعه با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: ایجاد وضعیت قرمز موجب اعمال محدودیت های کرونایی می شود و به منظور جلوگیری از بروز این شرایط و استفاده کامل از برنامه ها و مراسم های ماه محرم، ضروری است عموم مردم ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، دیگران را نیز به این امر تشویق و دعوت کنند.

دکتر کیانی با بیان اینکه ۶ ماه پس از دریافت واکسن، میزان آنتی بادی ها کاهش چشمگیری یافته و بدن در برابر ویروس کرونا مقاومت کافی ندارد، تاکید کرد: تمامی افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از زمان دریافت واکسن کرونا آن ها گذشته است، می توانند به نزدیکترین مرکز واکسیناسیون و دریافت دُز یادآور، مدافعان سلامت را در کنترل این همه‌گیری یاری کنند.

طی ۱۰روز اخیر ۳۶ فوتی ناشی از کرونا در خراسان رضوی ثبت و گزارش شده است که حدود ۸۰ درصد آنها در بیمارستان ها و مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید