خبر مهم مجلس برای بازنشسته ها: همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری در سال 1401 ادامه دارد

موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ استمرار می یابد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح اقدام ارزنده کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در جهت افزایش اعتبارات تخصیص یافته به اجرای همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری از افزایش اعتبارات این بخش به ۳۲۳ هزار میلیارد تومان خبر داد.

علی نیک زاد ثمرین در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۹ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، ضمن تقدیر از اقدام کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در جهت افزایش اعتبارات تخصیص یافته به اجرای همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری، گفت: دولت در لایحه بودجه مبلغ ۲۱۹ هزار میلیارد تومان به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داده بود اما در کمیسیون تلفیق از محل بند الحاقی یک تبصره ۲ این لایحه مبلغ ۱۰۴ هزار میلیارد تومان از محل واگذاری سهام برای صندوق های تامین اجتماعی، لشگری و کشوری تعیین شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این اقدام کمیسیون تلفیق مبلغ تخصیص یافته به این بخش به ۳۲۳ هزار میلیارد تومان رسید و دولت نیز ۱۰۰ درصد اعتبارات صندوق بازنشستگان نیروهای مسلح و کشوری را تخصیص خواهد داد.

وی تاکید کرد: از کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ تشکر می کنیم که آنچه دیدگاه دولت نسبت به بازنشستگان بود را به رقم بالاتری افزایش داد.

 

استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری در سال ۱۴۰۱

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: به منظور اجرای مفاد ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، منابع مورد نیاز به منظور استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با شاغلین در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده است.

سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ استمرار می یابد.

سید نظام الدین موسوی با بیان این خبر افزود: به منظور اجرای مفاد ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، منابع مورد نیاز به منظور استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با شاغلین در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده و با اختصاص بودجه مناسب، بخشی از مشکلات بازنشستگان عزیز حل می شود.

وی با تاکید بر اهتمام، همکاری و هماهنگی کامل بین قوای کشور در این خصوص، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تخصیص بودجه مصوب در قانون بودجه ۱۴۰۱، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری به طور کامل اجرا شده و استمرار یابد.

 

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید