جی پلاس/به مناسبت روز دزفول؛

نخستین اسیر آزاد شده دزفولی کیست و اکنون چه می کند؟

مجید (قلمبر) در سال ۱۳۴۰ در دزفول به دنیا آمد. فقر چهره خانواده را رنجور و تکیده کرده بود و چون پدر خیلی زود از دنیا رفت، مادر همه تلاشش را کرد تا سختی روزگار کمتر مجید را آزار دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: مجید قلم بر در سال ۱۳۴۰ در خانواده ای فقیر به دنیا آمد و در دوران کودکی با از دست دادن پدرش، در کنار مادری مهربان و آشنا به قرآن تربیت شد. مجید از همان کودکی وارد جلسات قرآن مسجد سلمان فارسی و دیگر مساجد دزفول شد و در خط مبارزه با رژیم ستمشاهی وارد شد.

 

او در آن دوران نقش بسزایی در پخش اعلامیه های امام خمینی، شعار نویسی علیه رژیم شاه و شرکت در راهپیمایی ها ایفا کرد. وی با پیروزی انقلاب اسلامی دیپلم گرفت و به صف پاسداران سبزپوش سپاه درآمد. مجید با آغاز جنگ تحمیلی به همراه دیگر رزمندگان دزفول در حراست از مرزهای اسلام فعالانه در جبهه های حق علیه باطل شرکت کرد و پس از ماموریت های فراوان سرانجام در یک شبیخون در جبهه های جنوب عین خوش که به صفوف دشمن زدند، در بیست آبان ۱۳۵۹ مورد اصابت گلوله مستقیم دشمن به پایش قرار گرفت و با تنی خونین به اسارت بعثی ها در آمد.

 

مزدوران بعثی او را به عراق منتقل کردند و پس از مداوا به کمپ اسرای ایرانی انتقال دادند. نیروهای صلیب سرخ جهانی زمانی که از اردوگاه اسرا بازدید می کردند، مجید و چند تن دیگر را به دلیل نوجوانی و مجروحیت آزاد کردند و به کشور عزیزمان برگرداندند.

 

همان روزها جمهوری اسلامی ایران هم در مقابل، تعدادی اسیر عراقی مجروح را آزاد کرد. مجید پس از آزادی به جمع سپاهیان دزفول پیوست و چند سال بعد به دانشگاه رفت. او پس از تحصیل، به استخدام بانک سپه در بروجرد درآمد، ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد. وی اکنون سالیانی است که در کنار مادر، همسر و فرزندانش در بروجرد زادگاه مادرش زندگی می کند. مجید نخستین اسیر آزاد شده دزفولی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید