جی پلاس/به مناسبت روز کارگر؛

امام، کارگران را چگونه ستوده است؟

امام خمینی در پیامی که در دهم اردیبهشت سال ۶۰ به مناسبت روز جهانی کارگر صادر کردند، از این قشر زحمتکش تجلیل کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در دهم اردیبهشت ۱۳۶۰ در پیامی که به مناسبت روز جهانی کارگر خطاب به کارگران، ملت ایران و مستضعفان جهان صادر کرد، به اهمیت نقش کارگران در استقلال کشور پرداخت و چنین مرقوم داشت: 

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

مبارک باد روز کارگر بر خصوص کارگران گرانقدر و بر عموم ملت و مستضعفان جهان. بزرگداشت روز کارگر، این ستون فقرات استقلال کشور و این اسطورۀ سرنوشت‌ساز و رهایی‌بخش از وابستگی ها و پیوستگی ها، وظیفه‌ ای است ملی و اسلامی و همگانی. طبقۀ شریف کارگر در این مدت کوتاه و خصوصاً بعد از تجاوز عمال اجانب به خاک میهن عزیز ثابت کرد که قادر است با خواست خداوند متعال، کشور عزیز خود را با کوشش شبانه‌روزی از وابستگی نجات دهد و مشت قدرتمند گره کردۀ خود را بر دهان یاوه‌گویان و تبلیغات چیان خارج و تفاله‌ های وابستۀ مزدور داخل کوبد و دست رد به سینۀ منحرفان و منافقان وابسته به چپ و راست با قدرت هر چه بیشتر زند. امروز بعد از دو سال جنایتکاری گروهک های وابسته به قدرت های خارجی، مشت آنان در پیشگاه ملت و خصوص کارگران عزیز به خوبی باز و این گروهک های نادان با کردار و گفتار خود ثابت کردند که دشمنان خلق و خالق و بازیگرانی ناشی در صحنه می‌ باشند.

 

دیگر احکام و پیام های امام را بخوانید:

حکم امام به شورای انقلاب برای تهیه آیین نامه اجرایی شوراهای اسلامی

روزی که امام، دکتر یزدی را سرپرست کیهان کرد

در پیام امام به مناسبت واقعه طبس، ملت ایران چه ملتی معرفی شده است؟

حکم مهمی که امام درباره شکایات حوزه های انتخاباتی صادر کردند

امام خمینی بر کدام کتاب تقریظ نوشت؟

‌‌احکام مهمی که امام در اول اردیبهشت صادر کرد

نکته های مهم در اولین پیام امام به مناسبت روز ارتش چه بود؟

امام زمینهای موروثی خود را وقف چه امری کردند؟/وکیل ایشان چه کسی بود

 

این سوداگران در اعمال فتنه‌انگیز بچگانۀ خود، چهرۀ قبیح خود را به ملت و خصوص طبقۀ مستضعف که می‌ رفت پشتیبانی آنان را باور کند، آنچنان ناشیانه نشان دادند که برای کسی نباید جای شک و تردید باقی باشد؛ که اینان جیره‌خواران کاخ سفید و کرملین می‌ باشند و دشمن درجۀ یک کارگران و کشاورزانند. برادران عزیز کارگر که برای خودکفایی کشور با جان و دل و کار طاقتفرسا به خدمت به کشور اشتغال دارید. اینان به خیال خام خود می‌ خواهند شما عزیزان را آلت مقاصد شوم خود قرار داده و در نفع ابرقدرت ها از شما استفاده نمایند. بهوش باشید که اینان کسانی هستند که دانشگاه را سنگر جنگ علیه اسلام و ایران کردند و اصرار آنان و هوادارانشان برای باز شدن دانشگاه به منظور مقاصد شوم امریکاست. اینانند که در کردستان و دیگر جاها بر ضد جمهوری اسلامی با دشمنان اسلام پیوند بسته و به جنگ‌افروزی برخاسته‌اند. و اینان هستند که در هر فرصت جوانان متعهد ما را با اسلحۀ گرم و سرد مورد حمله قرار داده و می‌ دهند. و اینان هستند که پس از هر پیروزی چشمگیر از طرف قوای مسلح در جبهه، در پشت جبهه و در شهرهای مختلف به جنگ‌افروزی و افساد می‌ پردازند تا اذهان را از جبهه‌ ها معطوف کنند. و اینانند که در توطئه‌ ها علیه جمهوری اسلامی دست دارند. برادران و خواهران، بهوش باشید که خدمت های ارزندۀ شما در راه کشور عزیز اسلامی با دست جنایتکار این گروهک ها به خدمت امریکا کشیده نشود.

 

و ای ملت بزرگ قهرمان و شهیدپرور، بیدار باشید که این تفاله‌های استعمار، دختران و پسران شما را آلت دست جهانخواران چپ و راست قرار ندهند. من بار دیگر روز کارگر را بر ملت عزیز و خصوص کارگران تبریک و تهنیت عرض می‌ کنم و از خداوند متعال سعادت همگان را خواستار و قطع ریشه‌ های فساد را امیدوارم. درود و تحیت بر ملت بزرگ ایران، پایدار باد جمهوری اسلامی ایران.

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج ۱۴، ص ۳۲۶-۳۲۷

دیدگاه تان را بنویسید