صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان اهمیت نقش کارگران در استقلال کشور ـ هوشیاری در مقابل توطئه گروهکهای وابسته
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع اهمیت نقش کارگران در استقلال کشور ـ هوشیاری در مقابل توطئه گروهکهای وابسته
  • حضار کارگران، ملت ایران و مستضعفان جهان

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

مبارک باد روز کارگر بر خصوص کارگران گرانقدر و بر عموم ملت و مستضعفان جهان. بزرگداشت روز کارگر، این ستون فقرات استقلال کشور و این اسطورۀ سرنوشت‏ساز و رهایی‏بخش از وابستگیها و پیوستگیها، وظیفه‏ای است ملی و اسلامی و همگانی. طبقۀ شریف کارگر در این مدت کوتاه و خصوصاً بعد از تجاوز عمال اجانب به خاک میهن عزیز ثابت کرد که قادر است با خواست خداوند متعال، کشور عزیز خود را با کوشش شبانه‏روزی از وابستگی نجات دهد و مشت قدرتمند گره کردۀ خود را بر دهان یاوه‏گویان و تبلیغاتچیان خارج و تفاله‏های وابستۀ مزدور داخل کوبد و دست رد به سینۀ منحرفان و منافقان وابسته به چپ و راست با قدرت هر چه بیشتر زند. امروز بعد از دو سال جنایتکاری گروهکهای وابسته به قدرتهای خارجی، مشت آنان در پیشگاه ملت و خصوص کارگران عزیز به خوبی باز و این گروهکهای نادان با کردار و گفتار خود ثابت کردند که دشمنان خلق و خالق و بازیگرانی ناشی در صحنه می‏باشند. این سوداگران در اعمال فتنه‏انگیز بچگانۀ خود، چهرۀ قبیح خود را به ملت و خصوص طبقۀ مستضعف که می‏رفت پشتیبانی آنان را باور کند، آنچنان ناشیانه نشان دادند که برای کسی نباید جای شک و تردید باقی باشد؛ که اینان جیره‏خواران کاخ سفید و کرملین می‏باشند و دشمن درجۀ یک کارگران و کشاورزانند. برادران عزیز کارگر که برای خودکفایی کشور با جان و دل و کار طاقتفرسا به خدمت به کشور اشتغال دارید. اینان به خیال خام خود می‏خواهند
شما عزیزان را آلت مقاصد شوم خود قرار داده و در نفع ابرقدرتها از شما استفاده نمایند. بهوش باشید که اینان کسانی هستند که دانشگاه را سنگر جنگ علیه اسلام و ایران کردند و اصرار آنان و هوادارانشان برای باز شدن دانشگاه به منظور مقاصد شوم امریکاست. اینانند که در کردستان و دیگر جاها بر ضد جمهوری اسلامی با دشمنان اسلام پیوند بسته و به جنگ‏افروزی برخاسته‏اند. و اینان هستند که در هر فرصت جوانان متعهد ما را با اسلحۀ گرم و سرد مورد حمله قرار داده و می‏دهند. و اینان هستند که پس از هر پیروزی چشمگیر از طرف قوای مسلح در جبهه، در پشت جبهه و در شهرهای مختلف به جنگ‏افروزی و افساد می‏پردازند تا اذهان را از جبهه‏ها معطوف کنند. و اینانند که در توطئه‏ها علیه جمهوری اسلامی دست دارند. برادران و خواهران، بهوش باشید که خدمتهای ارزندۀ شما در راه کشور عزیز اسلامی با دست جنایتکار این گروهکها به خدمت امریکا کشیده نشود.

و ای ملت بزرگ قهرمان و شهیدپرور، بیدار باشید که این تفاله‏های استعمار، دختران و پسران شما را آلت دست جهانخواران چپ و راست قرار ندهند. من بار دیگر روز کارگر را بر ملت عزیز و خصوص کارگران تبریک و تهنیت عرض می‏کنم و از خداوند متعال سعادت همگان را خواستار و قطع ریشه‏های فساد را امیدوارم. درود و تحیت بر ملت بزرگ ایران، پایدار باد جمهوری اسلامی ایران.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی