مقایسه یاریس کراس با تویوتا یاریس هاچ‌بک+ تصاویر و قیمت

نسل جدید تویوتا یاریس برای بازار‌های اروپایی و آسیایی در اکتبر سال گذشته رونمایی شد که حالا خانواده این هاچ‌بک ساب‌کامپکت بزرگ‌تر شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نسل جدید تویوتا یاریس برای بازار‌های اروپایی و آسیایی در اکتبر سال گذشته رونمایی شد، اما حالا خانوادهٔ این هاچ‌بک ساب‌کامپکت بزرگ‌تر شده چراکه به‌تازگی نسخهٔ کراس‌اوور آن نیز با نام یاریس کراس معرفی شده است. این اتفاق، اما ممکن است کسانی که خواهان خرید یاریس هستند را دچار تردید کند که نسخهٔ هاچ‌بک را انتخاب کنند یا کراس‌اوور را. به همین دلیل، در این مطلب یاریس هاچ‌بک را با یاریس کراس مقایسه کرده‌ایم تا مشخص شود کدام‌یک می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

پیشرانه و قیمت

مقایسه را با قوای محرکهٔ خودرو‌ها آغاز می‌کنیم یعنی جایی که هردو به یک قوای محرکهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر هیبریدی جدید با ۱۱۶ اسب بخار قدرت مجهز شده‌اند؛ اما بااین‌حال برای یاریس کراس سامانهٔ چهارچرخ محرک AWD-i هم ارائه می‌شود. در همین حال، مطمئناً قیمت یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب این خودرو‌ها محسوب می‌شود، اما متأسفانه از این لحاظ نمی‌توانیم مقایسه‌ای داشته باشیم، زیرا قیمت‌گذاری یاریس کراس هنوز اعلام نشده است. بااین‌حال میدانیم که قیمت یاریس هاچ‌بک در اروپا از زیر ۲۰ هزار یورو آغاز می‌شود.

مقایسه تویوتا یاریس هاچ‌بک با یاریس کراس + تصاویر

 

مقایسه تویوتا یاریس هاچ‌بک با یاریس کراس + تصاویر

فاصلهٔ محوری یکسان، ابعاد متفاوت

با توجه به اینکه یاریس کراس روی همان پلت‌فرم نسخهٔ هاچ‌بک ساخته شده است، تعجبی ندارد که فاصلهٔ محوری هردو نسخه دقیقاً یکسان و برابر با ۲.۵۶ متر است؛ اما از فاصلهٔ بین دو محور که بگذریم، دیگر اندازه‌های دو خودرو باهم متفاوت بوده و نسخهٔ کراس خودروی بزرگ‌تری است. طول کلی یاریس کراس برابر با ۴.۱۸ متر است که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به طول ۳.۹۴ متری یاریس هاچ‌بک نشان می‌دهد. کل این ۲۴ سانتی‌متر اختلاف طول، اما صرفاً در اوورهنگ‌های جلو و عقب نسخهٔ کراس اعمال شده به‌گونه‌ای که اوورهنگ جلوی آن ۶ سانتیمتر و عقب ۱۸ سانتیمتر کشیده‌تر از نسخهٔ هاچ‌بک است.

مقایسه تویوتا یاریس هاچ‌بک با یاریس کراس + تصاویر

فضای بیشتر بار و سرنشین

همان‌طور که اعداد بالا نشان می‌دهند، یاریس کراس از فضای بیشتری در داخل و همین‌طور ۳ سانتی‌متر فاصلهٔ بیشتر از سطح زمین برخوردار است. اختلاف ارتفاع کلی دو خودرو نیز ۹ سانتی‌متر است که این به معنای فضای داخلی بیشتر کراس‌اوور است. همچنین بدنهٔ یاریس کراس هم اصلاح شده و حالا کمی عریض‌تر شده که این هم فضای بیشتری برای سرنشینان فراهم می‌کند. فعلاً هیچ عدد رسمی از ظرفیت بار این کراس‌اوور منتشر نشده، ولی انتظار می‌رود حجم صندوق بار آن چیزی در حدود ۳۵۰ لیتر باشد. در همین حال، میدانیم که صندوق بار این خودرو به کمربند‌های قابل تنظیم برای ثابت کردن اشیاء و همین‌طور درب برقی مجهز است.

مقایسه تویوتا یاریس هاچ‌بک با یاریس کراس + تصاویر

 

مقایسه تویوتا یاریس هاچ‌بک با یاریس کراس + تصاویر

جعبه‌ای یا تخم‌مرغی؟

هرچند یاریس و یاریس کراس اشتراکات زیادی باهم دارند، اما در طراحی بیرونی تفاوت‌های زیادی بین آن‌ها به چشم می‌خورد. در یاریس کراس از خطوط تیزتر و با الهام از الماس استفاده شده تا احساس استحکام و کارایی بدهد. این استایل مربعی نه‌تن‌ها برای شخصیت و روحیهٔ ماجراجویانه‌تر یک کراس‌اوور لازم است بلکه یاریس کراس را از نسخهٔ استاندارد که بجای خطوط صاف از خطوط منحنی و اشکال گِرد استفاده کرده متمایز نموده است؛ اما یکی از مشهودترین تفاوت‌ها در طراحی این دو خودرو، شکل دهانهٔ گلگیر‌های آن‌ها است که در نسخهٔ کراس‌اوور برخلاف نسخهٔ هاچ‌بک، بجای دهانهٔ دایره‌ای از طرح چندضلعی استفاده شده است. همچنین دهانهٔ بزرگ گلگیر‌های یاریس کراس نیز توسط رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی پُر شده است.

مقایسه تویوتا یاریس هاچ‌بک با یاریس کراس + تصاویر

مقایسه تویوتا یاریس هاچ‌بک با یاریس کراس + تصاویر

 

داخل بسیار مشابه

همان‌طور که انتظار می‌رفت، طراحی داخلی یاریس کراس تقریباً با یاریس هاچ‌بک یکسان است بوده و از همان ترکیب داشبورد با غربیلک فرمان، کنسول میان و رو دری‌های مشابه استفاده کرده است؛ اما در صفحه آمپر خودرو‌ها تفاوت قابل‌توجهی به چشم می‌خورد، زیرا درحالی‌که در صفحه آمپر یاریس هاچ‌بک دو بخش دایره‌ای در طرفین کار شده و صفحه‌نمایش اطلاعات در بین آن‌ها قرار گرفته، در صفحه آمپر یاریس کراس یک سرعت‌سنج تکی در مرکز جای گرفته است. علاوه بر این، تفاوت‌های کوچکی هم در پارچه‌ها و متریال داخلی به چشم می‌خورد، اما درمجموع طراحی داخلی کلی دو خودرو تقریباً یکسان است.

مقایسه تویوتا یاریس هاچ‌بک با یاریس کراس + تصاویر

 

مقایسه تویوتا یاریس هاچ‌بک با یاریس کراس + تصاویر

مطلب مرتبط: 

دیدگاه تان را بنویسید