تصاویر جدید از سری جدید ب‌ام‌ و کانسپت i۴

نسخه جاده‌ای i۴ از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ۵۲۳ اسب بخاری و گشتاور حدود ۸۱۳ نیوتون متری سود می‌برد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، زمانی که ب‌ام‌و برنامه‌های خود برای نسل بعدی سری ۷ را اعلام کرد قول ارائه محصولی پرچم‌دار با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و تمام الکتریکی را دارد. ظاهراً همین داستان درباره‌ی سری ۴ نیز صدق خواهد کرد، زیرا i۴ از نظر قدرت پیشرانه قوی‌تر از M۴ یا M۴ کامپتیشن خواهد بود. این را اتوکار می‌گوید. این مجله بریتانیایی مدعی شده نسخه جاده‌ای i۴ از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ۵۲۳ اسب بخاری و گشتاور حدود ۸۱۳ نیوتون متری سود خواهد برد.

اما وضعیت M۴ چگونه خواهد بود؟ خب ب‌ام‌و فعلاً این خودرو را منتشر نکرده، اما پیشرانه ۶ سیلندر خطی این خودرو می‌تواند قدرتی حدود ۵۰۳ اسب بخار داشته باشد. به این ترتیب خروجی این خودرو تنها ۲۰ اسب بخار کمتر از i۴ خواهد بود، اما تفاوت قابل‌توجهی بین گشتاور دو خودرو وجود خواهد داشت. در واقع گفته می‌شود M۴ کامپتیشن گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری خواهد داشت که خیلی کمتر از گشتاور ۸۱۳ نیوتون متری i۴ است.

تصاویر سری جدید ب‌ام‌ و کانسپت i۴

موضوع دیگر زمان در دسترس بودن حداکثر گشتاور است به گونه‌ای که گشتاور i۴ به‌صورت آنی در دسترس بوده درحالی‌که حداکثر گشتاور پیشرانه‌ی M۴ که در X۴ M کامپتیشن نیز بکار رفته از دور ۲۶۰۰ عرضه می‌شود.

تصاویر سری جدید ب‌ام‌ و کانسپت i۴

همانند تمامی خودرو‌های الکتریکی، مجموعه باتری تأثیر زیادی روی وزن i۴ خواهد داشت و این امر می‌تواند روی مشخصات هندلینگ و دینامیک سواری این خودرو اثر بگذارد. با این وجود ب‌ام‌و ادعا می‌کند کانسپت i۴ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیه‌ای داشته و بنابراین نسخه تولیدی هم علیرغم وزن بیشتر شتاب قابل‌توجهی خواهد داشت.

تصاویر سری جدید ب‌ام‌ و کانسپت i۴

این گرن کوپه الکتریکی منحصراً به‌صورت xDrive عرضه خواهد شد، زیرا دو پیشرانه در اکسل‌های جلو و عقب نصب می‌شود. باتری ۸۰ کیلووات ساعتی این خودرو نیز می‌تواند برد ۶۰۰ کیلومتری را ارائه نماید.

تصاویر سری جدید ب‌ام‌ و کانسپت i۴

جدای از معرفی نسخه‌های کوپه و کابریولت M۴ و مدل الکتریکی i۴، ب‌ام‌و به دنبال تولید M۴ گرن کوپه نیز هست تا i۴ گرن کوپه برادری درون‌سوز نیز داشته باشد. چنین خودرویی می‌تواند به جنگ آئودی RS۵ اسپورت بک برود، اما برای دیدن آن باید تا سال ۲۰۲۲ صبر کرد. موضوع جالب اینکه اتوکار مدعی شده چراغ سبز مقامات باواریایی برای تولید این نسخه به محبوبیت چنین خودرو‌هایی در آمریکای شمالی و چین مربوط است.

مطلب مرتبط: 

 

دیدگاه تان را بنویسید