جی پلاس

مخالفان و موافقان ادامه لیگ برتر چه کسانی هستند؟

فقط دو مربی لیگ برتری خواهان برگزاری ادامه فصل جاری هستند اما 14 مربی با برگزاری این رقابت ها مخالف اند که برای این اتفاق شرط هایی هم دارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ پس از شیوع ویروس کرونا در جهان و مرگ و میر هزاران انسان، در حال حاضر برخی از کشورها رفته رفته به مرحله مهار و کنترل این ویروس نزدیک می شوند و احتمال از سرگیری برخی از رویدادها از جمله رقابت های ورزشی مانند فوتبال قوت گرفته است.

بعد از گذشت چندین ماه از زمان شیوع این بیماری، بوندس لیگای آلمان از روز شنبه (27 اردیبهشت) آغاز می شود. در سایر کشورها مانند انگلیس، ایتالیا و اسپانیا نیز تاریخ هایی برای شروع رقابت ها تعیین شده است. در واقع به جز فرانسه و هلند و همینطور چندین کشور آفریقایی، سایر کشورها در آستانه شروع مسابقات فوتبال قرار دارند و زمزمه لغو مسابقات از بین رفته است.

در ایران نیز، برنامه ریزی مسئولان مبنی بر شروع مسابقات است اما در این بین مخالفانی وجود دارند که دغدغه سلامت جان بازیکنان و در کنار آن وضعیت قهرمانی و کسب سهمیه آسیا و سقوط از لیگ برتر را دارند.

در واقع کمتر مربی یا مسئول ایرانی بوده که لغو مسابقات را قبول کند و سرنوشت آن را به تصمیم مسئولان واگذار کند و اکثر فوتبالی ها پیش شرط هایی برای لغو مسابقات دارند. به طور مثال پرسپولیسی ها لغو مسابقات را با شرط قهرمانی، استقلالی ها لغو مسابقات را با نامشخص ماندن قهرمان، فولاد خوزستان با کسب سهمیه آسیا و ... قبول دارند.

فوتبال و کرونا

در ادامه این گزارش، موضع 16 سرمربی لیگ برتری درباره سرنوشت مسابقات لیگ برتر را مرور می کنیم:

گل محمدی -  پرسپولیس: بعضی ها بیشتر از اینکه نگران سلامتی بازیکنان خود باشند، نگران قهرمانی پرسپولیس هستند و کمپین تعطیلی لیگ راه انداخته اند. اجازه نمی دهیم حق قهرمانی ما پایمال شود.

فرهاد مجیدی – استقلال: او در ماه های اخیر اظهارنظری درباره سرنوشت لیگ نداشته اما مدیران، مربیان و سایر بازیکنان استقلال معتقدند برگزاری لیگ به ضرر سلامت بازیکنان است و از طرفی اهدای جام قهرمانی به پرسپولیس ناعادلانه است.

امیر قلعه نویی – سپاهان: نباید حقی از هیچ تیمی ضایع نشود. نباید خودمان جام را به این و آن بدهیم.

ساکت الهامی – تراکتور: اگر شرایط مهیا باشد ما بازی خواهیم کرد اما سوال مهم اینجاست آیا در این شرایط امکان برگزاری بازی ها وجود دارد؟ در چنین وضعیتی 8 هفته زمان نیاز داریم که آماده شویم. آیا این زمان به ما داده خواهد شد؟

سرآسیایی – شهرخودرو: نباید حق تیم‌ها ضایع شود. باید یک تصمیمی گرفت که حق و حقوق تیم‌ها جا به جا نشود. خیلی تصمیم سختی است اما باید دید ای اف سی و فیفا چه راهکاری ارائه می‌دهند.

جواد نکونام – فولاد: اگر قرار باشد لیگ برگزار نشود یک تیم باید سهمیه آسیا بگیرد و یک تیم سقوط کند و قهرمان مشخص شود. به خاطر همین مساله امیدوارم لیگ ادامه پیدا کند.

بهنام سراج – صنعت نفت: اینکه بخواهند بدون مسابقه و تعیین قهرمان تنها چهار تیم برتر را به لیگ قهرمانان آسیا بفرستند تصمیم درستی نیست.

مهدی تارتار – نفت مسجد سلیمان: مخالف برگزاری لیگ هستیم اما درباره قهرمان مسابقات به احترام تیم های دیگر نظری ندارم.

احد شیخ لاری – ماشین سازی: سرمربی ماشین سازی تاکنون مصاحبه نکرده اما مسئولان این تیم مخالف برگزاری لیگ و تعیین قهرمان هستند چرا که مالکیت این تیم هم در اختیار زنوزی، مالک تراکتور است.

محمود فکری - نساجی: پرسپولیس فاصله زیادی با تیم‌های دیگر دارد و اگر قرار باشد بازی‌ها متوقف شود باید قهرمان را هم اعلام کنند.

رادولوویچ – ذوب آهن: سرمربی بوسنیایی این تیم از نخستین روزهای شیوع کرونا، ایران را ترک کرد اما مدیرعامل باشگاه ذوب آهن می گوید تعطیلی لیگ در شرایط فعلی بهترین تصمیم است، چرا که ادامه مسابقات به فاکتور سلامت، عدالت همخوانی نخواهد داشت.

هومن افاضلی - پارس جنوبی: با این شرایط، ادامه مسابقات به درد نمی‌خورد و به اهداف مورد نظر نمی‌رسیم. ما باید فصل آینده را هم نجات و فرصت دهیم مسابقات سال آینده، سر وقت برگزار شود.

مجید جلالی - گل گهر: اینکه بگویم دوست دارم بازی‌ها شروع شود یا خیر، بی‌فایده است ولی وقتی یک تیم (پرسپولیس) ۱۰ امتیاز جلو است، طبیعتاً باید آن را قهرمان اعلام کنند.

ابراهیم صادقی – سایپا: فدراسیون فوتبال لیگ‌های نوزدهم و بیستم را به یکدیگر بچسباند؛ یعنی بعد از تیرماه، تمرینات و سپس ۹ هفته پایانی این فصل را برگزار کنند تا قهرمان و سرنوشت دیگر تیم‌ها تعیین شود. بلافاصله پس از آن هم لیگ بعدی را شروع کنند و توقفی نداشته باشند.

میشو – شاهین بوشهر: سرمربی کروات شاهین هم ایران را ترک کرده اما موضع این باشگاه لغو برزگاری مسابقات به شرطی که تیمی سقوط نکند، است.

عبدالله ویسی: بازی‌ها باید تعطیل شود چون این بهترین اتفاق است.

به گزارش جی پلاس؛ در میان 16 مربی لیگ برتری، فقط یحیی گل محمدی و جواد نکونام خواهان برگزاری مسابقات فصل جاری هستند و سایر مربیان علاقه ای به برگزاری ادامه رقابت ها ندارند. با این 14 مربی لیگ برتری به خصوص تیم های صدرنشین و قعرنشین، شرط هایی برای این تعطیلی دارند که همین موضوع شائبه تعارض منافع برای این تیم ها مطرح می شود.

 

اخبار مرتبط:

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ: فعلا وارد فاز تمرین شده‌ایم نه مسابقات

باز هم اجازه برگزاری لیگ برتر فوتبال صادر نشد

نامه جمعی از باشگاه‌های لیگ برتری برای تعطیلی فوتبال

موافقت سرمربی استقلالی با قهرمانی پرسپولیس در صورت لغو لیگ برتر

دیدگاه تان را بنویسید