تعویق مسابقات وزنه برداری انتخابی المپیک بخاطر کرونا و بلاتکلیفی ایرانی ها

مسابقات وزنه برداری قاره های اروپا و آفریقا به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد اما هنوز برگزاری قهرمانی آسیا در بلاتکلیفی به سر می برد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ مسابقات قهرمانی قاره ها ، آخرین رقابتهای گزینشی المپیک توکیو است اما اکنون این رویدادها به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است.

مسابقات قهرمانی اروپا که قرار بود اواخر فروردین در مسکو روسیه برگزار شود به 13 جون ( 24 خرداد) موکول شد.

همچنین برگزاری مسابقات قهرمانی قاره آفریقا هم از اواخر فروردین به15ژوئن ( 26 خرداد )در موریس موکول شد.

در این میان مسابقات قهرمانی آسیا هم به تعویق افتاده است اما هنوز زمان و مکان دقیق آن مشخص نیست.

فدراسیون جهانی اعلام کرده است که وزنه برداران برای پر کردن مسابقات گزینشی المپیک خود و در صورت لغو رویدادی می توانند در رویداد دیگری که در حال برگزاری است، شرکت کنند اما به شرط تایید فدراسیون جهانی و موافقت میزبان.

با این شرایط باید دید ابتدا تکلیف برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا چه می شود و در صورت برگزار نشدن، کشورهای دیگر اجازه حضور وزنه برداران آسیایی را به کشور خود می دهند یا خیر.

مسابقات قهرمانی آسیا ابتدا قرار بود 28 فروردین در قزاقستان برگزارشود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و مخالفت دولت قزاقستان با ورود برخی از کشورها، میزبانی ازقزاقستان گرفته شد و به ازبکستان واگذار شد. ازبکستان هم از میزبانی انصراف داد.

سهراب مرادی، کیانوش رستمی و علی هاشمی نفراتی از ایران هستند که برای جمع کردن امتیاز المپیک روی این رقابتها حساب ویژه ای باز کرده بودند و اکنون باید منتظر باشند تا تکلیف برگزاری این رقابتها مشخص شود.

در حال حاضر اردوی تیم ملی وزنه برداری تعطیل شده است تا تکلیف برگزاری قهرمانی آسیا مشخص شود.

کیانوش رستمی و علی هاشمی هم دنبال حضور در مسابقات گزینشی المپیک کلمبیا هستند اما هنوز مشخص نیست امکان حضور آنها در این مسابقات وجود دارد یا خیر.

 

دیدگاه تان را بنویسید