شمار شهدای کرانه باختری و قدس از ابتدای هفتم اکتبر و آغاز جنگ علیه غزه تا کنون به 513 شهید رسیده است.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای کرانه باختری و قدس از ابتدای هفتم اکتبر و آغاز جنگ علیه غزه تا کنون به 513 شهید رسیده  است.

در همین حال، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر طی  24 ساعت گذشته 5جنایت جدید مرتکب شد که در نتیجه آن 85 شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و  200 شهروند دیگر  زخمی شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه تأکید کرد که  شمار شهدای تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر 2023 تا کنون به 35 هزار و 647 شهید و شمار زخمی ها نیز به 79هزا ر  852 نفر رسید.

در تحولی دیگر، نظامیان اسرائیلی در 24 ساعت گذشته 15 فلسطینی دیگر را در حملات به مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

 در میان بازداشت شدگان یک بانوی آزاده فلسطینی هم دیده می‌شود.

این بازداشت‌ها در استان‌های رام لله، نابلس، طوباس و قدس انجام گرفته است.

نظامیان صهیونیست در جریان یورش به این مناطق، علاوه بر بازداشت 15 فلسطینی خسارات زیادی هم به املاک و مستغلات فلسطینیان وارد کردند.

در حمله صبح امروز ارتش صهیونیستی به جنین در شمال کرانه باختری تا این لحظه 7 فلسطینی شهید و بیش از 10 نفر هم زخمی شدند.

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد از آغاز جنگ در  غزه تاکنون 8815 فلسطینی در کرانه باختری توسط اشغالگران اسرائیلی بازداشت شدند.

رژیم صهیونیستی بازداشت گسترده فلسطینیان پس از حمله هفتم اکتبر را به عنوان مجازات دسته جمعی فلسطینیان در دستور کار قرار داده است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که جنایت امروز در جنین عزم و اراده ملت فلسطین را سست نمی‌کند و مقاومت در کرانه باختری به رغم همه جانفشانی‌ها ادامه دارد و روز به روز نیز شدت می‌یابد.

 این جنبش در بیانیه‌ای عنوان کرد جنایت امروز در جنین که به شهادت 7 فلسطینی و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد، تلاشی نافرجام از سوی دشمن برای بازداشتن ملت و مقاومت قهرمان فلسطین از ادامه راه خود و اقدامی در راستای ادامه قتل و کشتار، محاصره و به گرسنگی کشاندن ملت فلسطین در رفح، جبالیا و دیگر مناطق نوار غزه است.

حماس ضمن تسلیت شهادت این افراد، تاکید کرد که جنایات روزافزون دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری نه ملت فلسطین را تضعیف می‌کند و نه جلوی ادامه مقاومت این ملت برای آزادی سرزمین و مقدسات خویش و دست یابی به حقوق ملی خویش را خواهد گرفت.

این جنبش به همه مبارزان مقاومت در جنین و دیگر مناطق کرانه باختری و نوار غزه که به دفاع از سرزمین، ملت و مقدسات خویش برخواستند، درود فرستاد و تاکید کرد که ملت فلسطین با همه توان به رویارویی با دشمن به رغم سکوت و همدستی جامعه جهانی و جانبداری آشکار از این رژیم ادامه می‌دهد.

 


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.