جنگ اسرائیل علیه نوار غزه باعث ویرانی نزدیک به 62 درصد از خانه ها در این منطقه و آوارگی 75 درصد از ساکنان آن شده است.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، آژانس بین المللی امدادرسانی و کاریابی پناهندگان فلسطینی (اونروا) اعلام کرد که جنگ اسرائیل علیه نوار غزه باعث ویرانی نزدیک به 62  درصد از خانه ها در این منطقه  و آوارگی 75 درصد از ساکنان آن شده است.

اونروا تأکید کرد که زیرساخت های حیاتی از جمله ساختمان های سازمان ملل که آوارگان را در خود جای داده اند نیز در معرض حملات(رژیم اسرائیل) قرار گرفته اند.

 

مردم شمال غزه از گرسنگی می‌میرند

سازمان بین‌المللی غیردولتی اسپانیا «آکسفام اینترمون» اعلام کرد که مردم شمال غزه به‌دلیل عدم تامین نیازهای اولیه غذایی از گرسنگی می‌میرند.

سازمان بین‌المللی غیردولتی اسپانیا «آکسفام اینترمون» طی گزارشی اعلام کرد که مردم شمال نوار غزه به دلیل عدم تامین نیازهای اولیه غذایی از گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند.

این سازمان طی گزارشی موسوم به برنامه «طبقه بندی مراحل امنیت غذایی برای مردم نوار غزه» اعلام کرد: در حالی که ارتش رژیم اسرائیل از ژانویه به حملات خود ادامه می‌دهد، مردم مجبورند به طور متوسط ​​روزانه با 245 کالری زنده بمانند.

مردم نوار غزه که با کمتر از کالری که از 100 گرم نان تامین می‌شود، در شرایط سخت به سر می‌برند.

در این گزارش با تاکید بر اینکه 245 کالری نمی تواند نیازهای روزانه انسان را تامین کند، خاطرنشان شد: نیاز طبیعی بدن انسان که در شرایط عادی باید روزانه 2100 کالری باشد، کمتر از 12 درصد این میزان برای مردم غزه است.

این گزارش فاجعه انسانی مردم غزه را که از هفتم اکتبر مورد حملات رژیم  اسرائیل قرار گرفته‌اند، با ارقام فاش کرده و افزوده شده: «کل مواد غذایی که مجوز ورود به غزه یافته برای کل جمعیت 2.2 میلیون نفری، کمتر از کالری روزانه مورد نیاز یک فرد است.

این گزارش تاکید کرده که باید روزانه حداقل 221 تریلی وارد منطقه شوند اما به طور متوسط به 105 دستگاه تریلی اجازه داده می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
کلمات کلیدی جنگ غزه 2023

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.