شمار بیماران مبتلا به کرونا در سطح جهان به مرز 2 میلیون نفر نزدیک شده است. با این حساب، شمار مبتلایان به کووید-19 طی کم‌ تر از دو هفته کم‌ و بیش دو برابر افزایش یافته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه سی ان ان امروز سه شنبه 14 آوریل (26 فروردین) گزارش داد هر ساعت بر شمار جان باختگان و موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در آمریکا افزوده می‌ شود. بیش از 1509 نفر در 24 ساعت گذشته جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

براساس جدیدترین آمار، تاکنون 23،644 نفر به علت ابتلا به بیماری کووید-19 در آمریکا جانشان را از دست داده اند. شمار افراد آلوده به ویروس کرونا نیز در آمریکا به 587،155 نفر رسیده است.

شمار موارد ابتلا به کرونا در جهان نیز به بیش از یک میلیون و 900 هزار نفر رسیده است. بیش از 119 هزار نفر نیز در جهان به علت کرونا در جهان جانشان را از دست داده اند.

آخرین اخبار، اطلاعات و آمار مرتبط با شیوع کرونا در جهان را در این گزارش ببینید:

 

آمریکا؛ شیوع گسترده در بین نظامیان مستقر در لیتوانی

بر اساس آخرین گزارش ها، شمار نظامیان آمریکایی مبتلا به ویروس کووید19 از تعداد مبتلایان به این ویروس در میان نظامیان جمهوری لیتوانی هم بیشتر شده که این موضوع نگرانی مقامات محلی و مردم را در پی داشته است.

از سوی دیگر لیتوانیایی‌ ها بار‌ها از رفتار ناهنجاراین نظامیان ابراز ناخشنودی کرده اند.

 

آمریکا؛ ترامپ بر سر صلاحیت تصمیم‌ گیری لغو قرنطینه با فرمانداران در افتاد

چند هفته پس از آغاز قرنطینه در ایالت‌ های مختلف آمریکا برای مهار کرونا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور ادعا کرد که برای تصمیم‌ گیری درباره پایان قرنطینه و آغاز کار مجدد فعالیت‌ های اقتصادی در ایالت‌ ها صلاحیت و اختیار تام دارد.

این ادعا به مذاق فرمانداران ایالت‌ های آمریکا از هر دو جناح دموکرات و محافظه‌ کار خوش نیامد زیرا آنها با استناد به قانون، خود را دارای صلاحیت تصمیم‌ گیری در این زمینه می‌ دانند.

 

آمریکا؛ مختل شدن زنجیره عرضه مواد غذایی

گسترش کرونا در آمریکا موجب مختل شدن زنجیره عرضه مواد غذایی شامل تولید و توزیع شده است و کمبود‌هایی را در پی خواهد داشت.

با ابتلای شمار بیشتری از کارگران شاغل در مراکز فراوری گوشت، انبار‌ها و فروشگاه‌ های مواد غذایی به کرونا، نشانه‌ هایی از اختلال در زنجیره عرضه مواد غذایی در آمریکا بروز پیدا کرده است.

 

آمریکا؛ مرگ یک ملوان ناو هواپیمابر

نیروی دریایی آمریکا از مرگ یک ملوان کشتی یو اس اس تئودور روزولت خبر داد که نتیجه آزمایش اش درباره آلودگی به کرونا مثبت بود.

نیروی دریایی نام این ملوان را که پنجشنبه به بخش مراقبت‌ های ویژه یکی از بیمارستان‌ های نیروی دریایی منتقل شده بود، اعلام نکرد. چهار ملوان این کشتی هم به بیمارستان منتقل شده اند.

 

آمریکا؛ 80 میلیون نفر کمک دریافت می کنند

وزیر خزانه داری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اعضای کمیته بحران اعلام کرد باور ما این است که 80 میلیون شهروند آمریکایی روز چهارشنبه کمک‌ های مالی دریافت می‌ کنند.

 

میشیگان؛ پنهان‌ کردن اجساد کرونایی در اتاق‌ های بیمارستان

تصاویر انتشار یافته در رسانه‌ های آمریکایی نشان می‌ دهد به دلیل وخامت مرگ‌ ومیر ناشی از همه‌ گیری کرونا در یکی از بیمارستان‌ های شهر دیترویت ایالت میشیگان، مسئولان با پنهان‌ کاری اقدام به قرار دادن اجساد مبتلا به کرونا در اتاق‌ های خالی بیمارستانی کرده‌ اند.

 

فرانسه؛ تمدید قرنطینه 

رئیس جمهور فرانسه تمدید قرنطینه را تا 11 مه (22 اردیبهشت) اعلام کرد.

«امانوئل ماکرون» گفت: این زمانی خواهد بود که احتمالا مردم فرانسه می‌ توانند زندگی عادی خود را از سربگیرند. اما پایان دادن به قرنطینه کاملا تدریجی خواهد بود. در سراسر فرانسه نظام پزشکی به شدت با تنش و فشار روبروست. اپیدمی هنوز مهار نشده است. به همین دلیل قرنطینه بسیار سختگیرانه و جدی باید تا روز دوشنبه 11 مه ادامه یابد.

قرنطینه عمومی و اعمال مقررات منع آمد و شد در فرانسه موجب شده تا آمار تلفات جاده‌ ای در این کشور هم به میزان تقریبا 40 درصد کاهش یابد.

در حال حاضر فرانسه بیش از 137 هزار بیمار و نزدیک به 15 هزار درگذشت را ثبت کرده‌ است. بنا بر آمار رسمی کشورها، امریکا، اسپانیا و ایتالیا، سپس فرانسه، بیشترین شمار مبتلایان به کووید-19 را دارند.

 

اسپانیا؛ اعلام گذر از پیک شیوع/ کاهش محدودیت ها​ از فردا

وزیر بهداشت اسپانیا اعلام کرد که این کشور از پیک شیوع کرونا عبور کرده و اکنون تلاش می‌کند شیب شیوع را نزولی کند.

این کشور ظرف 24 ساعت گذشته 3477 مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی کرده که کمترین میزان از 20 مارس (اول فروردین) به این سو است و آمار مرگ‌ و میر نیز کاهش یافته است.

محدودیت ها و اقدامات شدید قرنطینه ای در یک ماه و نیم گذشته، به کاهش میزان فزاینده مرگ و میر این کشور که در اوایل ماه جاری (آوریل) به اوج رسید، کمک کرد.

دولت اسپانیا قصد دارد از فردا (دوشنبه) با کاهش محدودیت هایی که از 27 مارس (8 فروردین ماه) به اجرا گذاشته شده بود، به برخی کسب و کارها اجازه بازگشایی دهد.

این تصمیم دولت نگرانی هایی درباره اوج گیری دوباره همه گیری ویروس را به همراه داشته است.

دولت خودمختار کاتالونیا از دولت مرکزی اسپانیا در مورد دلایل لغو زودهنگام وضعیت قرنطینه در کشور توضیح خواست.   

آخرین آمار مربوط به اسپانیا حاکی است تاکنون 169628 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌ اند و از این تعداد، 17628 تن جان باخته اند.

 

اتریش؛ از سرگیری تدریجی فعالیت های اقتصادی

دولت اتریش اعلام کرد که با توجه تثبیت کاهش شیوع کرونا در این کشور، از امروز سه‌ شنبه فعالیت‌ های اقتصادی مرحله به مرحله و با اقدامات احتیاطی لازم از سر گرفته می‌ شود.

به این ترتیب هزاران فروشگاه در سراسر این کشور از امروز بازگشایی می‌ شوند و اما دولت همچنان هشدار می‌ دهد که کرونا هنوز در کمین است.

اتریش به عنوان یکی از اولین کشورهای اروپایی که اقدام به از سرگیری فعالیت‌ های اقتصادی می‌ کند، تعطیلی مدارس، کافه‌ ها، تئاترها و سینماها، رستوران‌ ها، فروشگاه‌ های غیرضروری و دیگر اماکن تجمع را خیلی زود آغاز کرد و به مردم گفت که در خانه بمانند.

این کشور با گزارش مجموع 368 فوتی ناشی از کرونا، در مهار شیوع بیماری بسیار موفق عمل کرد.

اتریش ظریف 24 ساعت گذشته 96 مورد ابتلا به کرونا و 18 مورد فوت ناشی از این ویروس را گزارش کرد. براین اساس، تاکنون 14041 مورد قطعی ابتلا گزارش شده است.

 

ترکیه؛ شمار مبتلایان به بیش از 61 هزار نفر رسید

بر اساس آخرین آماری که وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد شمار موارد ثبت شده ابتلا به این بیماری در ترکیه به 61049 نفر و شمار جان باختگان به 1296 نفر رسید.

دوشنبه 34456 نفر در ترکیه تحت آزمایش کرونا قرار گرفتند که نتیجه آزمایش 4093 نفر مثبت اعلام شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ترکیه 1786 تن از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌ های مراقبت‌ های ویژه بیمارستان‌ ها و مراکز درمانی به سر می‌ برند.

 

استرالیا؛ دوبرابر شدن نرخ بیکاری

نخست وزیر استرالیا تایید کرد دولت این کشور انتظار دارد نرخ بیکاری در نتیجه شیوع کرونا تا پایان ماه ژوئن دو برابر شود و از 5.1 درصد به 10 درصد برسد؛

وی همچنین گفت صحبت از بازگشایی کسب و کارها بسیار زود است.

تا پایان ماه ژوئن با از دست رفتن 700 هزار شغل، نرخ بیکاری در این کشور به 10 درصد خواهد رسید که این بالاترین میزان بیکاری در این کشور از سال 1994 تاکنون به شمار می رود.

 

چین؛ 143 مورد جدید ابتلا 

چین امروز سه شنبه از 143 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد که 79 نفر آن دسته از شهروندان چینی هستند که از روسیه بازگشته اند.

دولت چین تیم‌ های پزشکی را برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر کرونا به این استان اعزام کرده است.

کمیسیون ملی بهداشت چین در گزارش روزانه خود اعلام کرد شمار کلی مبتلایان در این کشور در حال حاضر 82249 نفر است و روز دوشنبه هیچ مورد جدید مرگ و میر ناشی از این بیماری ثبت نشد.

 

هند؛ تمدید منع آمد و شد/ افزایش شمار مبتلایان

هند از تمدید منع آمد و شد به دلیل شیوع کرونا تا 3 مه خبر داد.

وزارت بهداشت و رفاه خانواده هند اعلام کرد: تعداد مبتلایان به کرونا در هند به 10363 نفر افزایش یافته است.

تاکنون 1036 نفر از بیماران کرونایی از بیمارستان مرخص شده و 339 نفر نیز جان باخته اند.

در 24 ساعت گذشته 1211 نفر در هند به کرونا مبتلا شده اند.

 

افغانستان؛ شمار افراد مبتلا به بیش از 700 نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت و درمان افغانستان اعلام کرد: در شبانه روز گذشته 49 مورد جدید ابتلا به کووید19 در شش استان افغانستان از جمله کابل، هرات و قندهار شناسایی شدند و تعداد افراد آلوده به این ویروس به 714 نفر رسید. تعداد جان باختگان کرونا در افغانستان نیز به 23 نفر و شمار بهبود یافتگان به 40 نفر افزایش یافته است.

 

عراق؛ تمدید مقررات رفت و آمد در دیاله تا پایان هفته

استاندار دیاله عراق از تمدید مقررات منع رفت و آمد در این استان تا پایان هفته خبر داد و گفت پس از آن درباره لغو و یا تمدید دوباره آن تصمیم گیری می‌ شود.

به گزارش وبگاه خبری سومریه نیوز، مثنی التمیمی از نیرو‌های امنیتی خواست مقررات منع تردد را با قدرت اجرا کنند.

دیاله در خصوص اعمال مقررات منع رفت و آمد به علت شیوع کرونا در جایگاه نخست در عراق قرار دارد.

 

فلسطین اشغالی؛ افزایش جان باختگان به 117 تن 

شمار فوتی‌ ها در فلسطین اشغالی به 117 تن افزایش یافت.

 

لبنان؛ شمار مبتلایان به 632 نفر رسید

وزارت بهداشت لبنان از ابتلای دو نفر دیگر به کرونا در این کشور خبر داد و اعلام کرد شمار مبتلایان به این بیماری در لبنان به 632 نفر رسیده است.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد: هیچ مورد فوتی در روز دوشنبه بر اثر ابتلا به کرونا ثبت نشده است.

 

کویت؛ بازگشت 50 هزار شهروند به کشور

نخست‌ وزیر کویت از تصمیم دولت برای تسهیل انتقال 50 هزار شهروند کویتی خارج از کشور که برای ماه مبارک رمضان قصد بازگشت دارند، خبر داد.

شورای ویزان کویت روز دوشنبه تصمیم گرفت تا طرحی را برای بازگرداندن 50 هزار شهروند این کشور که به دلیل بسته شدن مرزها همزمان با شیوع کرونا نتوانستند به کشورشان بازگردند، اجرا کند.

طبق این گزارش این طرح از روز یکشنبه آینده به مدت 19 روز اجرا خواهد شد.

شمار کویتی هایی که در خارج از این کشور در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند 10 نفر است.

طبق آخرین آمار در کویت 1300 نفر به کرونا مبتلا بوده و 2 نفر جان خود را از دست داده اند.

 

عمان؛ افزایش شمار مبتلایان به 813 تن

وزارت بهداشت عمان اعلام کرد با شناسایی 86 مورد جدید ابتلا به کرونا، شمار مبتلایان به 813 تن افزایش یافت.

 

بحرین؛ ثبت 212 مورد جدید ابتلا

وزارت بهداشت بحرین اعلام کرد در 24 ساعت گذشته 212 مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور ثبت شده است. 206 مورد از مبتلایان جدید به کرونا کارگران مهاجر و 6 تن دیگر افرادی هستند که با آنان در تماس بودند.

از 3321 مهاجر آزمایش تشخیص کرونا به عمل آمد که نمونه‌ های آزمایش 206 مورد آنها مثبت اعلام شد.

 

آفریقا؛ ابتلای 14 هزار  و فوت 800 نفر

مرکز پیشگیری از بیماری‌ های اتحادیه آفریقا اعلام کرد: شیوع کرونا در 52 کشور قاره آفریقا باعث فوت 793 نفر و ابتلای 14744 نفر به این ویروس شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی کرونا
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.