نخست وزیر ژاپن امروز شنبه از شهروندان این کشور در سراسر ژاپن خواست که از شب نشینی در مکان های عمومی مانند باشگاه های شبانه و رستوران ها اجتناب کنند.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن امروز شنبه از شهروندان این کشور در سراسر ژاپن خواست که از شب نشینی در مکان های عمومی مانند باشگاه های شبانه و رستوران ها اجتناب کنند.

این در خواست در حالی مطرح می شود که دستورات برای فاصله گذاری اجتماعی به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا در ژاپن تشدید شده است. 

سازمان صدا و سیمای ژاپن اعلام کرد که دعوت از مردم برای ماندن در خانه های خود طی شب، چند روز پس از اعلام وضعیت فوق العاده در توکیو و شش منطقه دیگر صورت می گیرد.

سازمان صدا و سیمای ژاپن تأکید کرد که توکیو کانون اصلی شیوع کرونا در ژاپن در حال حاضر بیش از 190 مورد جدید ابتلا به کرونا در روز شنبه ثبت کرد این در حالی است که روز جمعه 189 مورد ابتلا به کرونا ثبت کرده است.

در همین حال، آبه دستورات برای جلوگیری از تأثیرات کرونا بر اقتصاد کشورش را به شکل تدریجی تشدید می کند امری که باعث شد وی به دلیل کندی در تشدید تدابیر لازم و احتمال خروج ویروس از کنترل،  در معرض انتقادهای شدیدی قرار گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.