زاکانی شهردار تهران خاطرنشان کرد: ۵۱ درصد مردم تهران اجاره‌نشین هستند و خرید مسکن در تهران ۶۷ سال برای یک فرد عادی زمان می‌برد، یعنی چند نسل باید بگذرد تا یک خانواده بتواند خانه‌دار شود. در تهران هر اتفاقی که می‌افتد، نقطه آغاز آن اتفاق در سراسر کشور است. گرانی مسکن و گرانی اجاره‌نشینی از تهران شروع شده است، اما الان همه مردم کشور از آن رنج می‌برند. انشاءالله گشایش هم از تهران شروع می‌شود و در کشور تسری می‌یابد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، شهردار تهران درباره طرح تفصیلی شهر تهران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: خرید مسکن در تهران برای یک فرد عادی ۶۷ سال زمان می‌برد.

«علیرضا زاکانی» شهردار تهران با ارائه توضیحاتی درباره طرح تفصیلی شهر تهران گفت: در سال ۹۱ طرح تفصیلی تهران ابلاغ شده است و برخلاف رویه عادی قانونی که وجود دارد، این طرح را در شورای عالی هم مصوب کرده‌اند، در حالی که طرح جامع باید در شورای عالی تصویب شود و طرح تفصیلی نباید در شورای عالی تصویب شود، اما نمی‌دانم به چه دلیلی این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: شورای عالی زمانی که طرح تفصیلی را تصویب می‌کند، اضافاتی را نیز به آن افزوده‌اند. این طرح در سال ۹۱ ابلاغ و باعث رونق ساخت و ساز در شهر تهران شده است. اتفاق بدی که افتاده، این است که با تغییر دولت، وزارت راه و شهرسازی سیاست‌های مضیق و محدود کننده خود را در راستای ایجاد گرانی برای شهر و کاهش ساخت و ساز اعمال کرده است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: این کار باعث شده است که یک کار غیرقانونی دیگری صورت بگیرد و آن کار این است که الزاماتی را ملحق به طرح تفصیلی سال ۹۱ کرده‌اند. من به معاونت شهرسازی اعلام کرده‌ام که مبتنی بر قانون آن‌ها اجازه چنین کاری را نداشته‌اند و تمام مواردی را که بعد از ابلاغ طرح تفصیلی به آن الحاق شده، غیرقانونی است، چراکه نه قانون و نه قانون‌گذار چنین حقی را به آن‌ها نداده است.

زاکانی تصریح کرد: اگر ما به طرح تفصیلی سال ۹۱ که قانونی است و بر پایه قانون است، برگردیم، عملا یک گشایش بزرگی را برای شهر تهران می‌بینیم.

وی در پاسخ به این سوال که یعنی بازنگری مجددی در آن خواهد شد؟ گفت: بازنگری تکلیف قانونی ما است و ما هم در حال انجام آن هستیم و در مناطق مشاوره گرفته‌ایم و آن را انجام می‌دهیم، اما یک امر غیرقانونی اتفاق افتاده است که امروز مشکلات کشور و مردم به خاطر آن امر غیرقانونی است. ما آن سنگ را از جلوی پای مجری قانون برمی‌داریم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ۵۱ درصد مردم تهران اجاره‌نشین هستند و خرید مسکن در تهران ۶۷ سال برای یک فرد عادی زمان می‌برد، یعنی چند نسل باید بگذرد تا یک خانواده بتواند خانه‌دار شود. در تهران هر اتفاقی که می‌افتد، نقطه آغاز آن اتفاق در سراسر کشور است. گرانی مسکن و گرانی اجاره‌نشینی از تهران شروع شده است، اما الان همه مردم کشور از آن رنج می‌برند. انشاءالله گشایش هم از تهران شروع می‌شود و در کشور تسری می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.