رستم قاسمی با اعلام داوطلبی خود برای نامزدی در انتخابات 1400 گفت: باید در ریل گذاری اقتصادی کشور تغییر ایجاد کنیم تا به اقتصاد پیشرفته برسیم. اقتدار در حوزه اجتماعی و اقتصادی از مولفه ای است که برای تغییر در اقتصاد کشور لازم است و باید در مولفه دوم هم تغییراتی ایجاد شود.

به گزارش جماران؛ وزیر نفت دولت دهم با برگزاری نشست خبری، به شکل رسمی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد اعلام داوطلبی کرد و گفت: آماده‌ام ایران را به سرافرازی برسانم.

رستم قاسمی روز سه شنبه افزود: باید در ریل گذاری اقتصادی کشور تغییر ایجاد کنیم تا به اقتصاد پیشرفته برسیم. اقتدار در حوزه اجتماعی و اقتصادی از مولفه هایی است که برای تغییر در اقتصاد کشور لازم است و باید در مولفه دوم هم تغییراتی ایجاد شود. شفافیت، بهره وری و تولید و آموزش نیروی انسانی می‌تواند به ریل‌گذاری اقتصادی کمک کند.

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری افزود: آمادگی دارم رانت‌های بزرگ را از بین ببرم و سی‌مرغ مردم ایران را با افتخار سیمرغ کنم و دست کمک خود را به سوی ایرانیان در هر نقطه از جهان دراز کنم و در خاکریز پیشرفت و آبادانی باشم. همچنین صلح و اقتدار را به مردم هدیه کنم و بار دیگر چون ریاستم در اوپک به ایران کمک کنم و امروز با شما عهد می‌بندم در این راه درگیر بازی‌های موجود نباشم.

قاسمی عنوان کرد: بازار ٨٠ میلیونی می‌تواند بسیاری از مشکلات و اشتغال را حل کند. ما سالی یک میلیون فارغ التحصیل و متقاضی ورود به بازار کار داریم و سالی یک میلیون مسکن نیاز داریم. ساخت مسکن می‌تواند سالانه سبب رونق و تولید شود. بحث بعدی درباره نظام بانکداری است و در این مدت بسیاری از کارخانجات به بانک‌ها واگذار شده است.  باید نظام بانکداری را تغییر دهیم و اصلی ترین موضوع رونق در کشور است و متاسفانه موضوع بورس می توانست سبب رونق تولید باشد اما این امر میسر نشد و احیای بورس می‌تواند سبب رونق اقتصادی شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی خیلی افزایش یافته و ریشه اصلی آن اقتصادی است و با حل مشکلات اقتصادی، مردم که امروز برای گذراندن روزمره با مشکل روبرو هستند.  بهبود کیفیت اقتصادی زندگی مردم می‌تواند تاثیر مهمی در بهبود آسیب اجتماعی داشته باشد.

این فعال سیاسی درباره حضور نظامی‌ها برای نام نویسی در انتخابات، عنوان کرد: دوستان نظامی می توانند در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری شرکت کنند اما برای ریاست جمهوری نیاز به استعفا از ساختار نظامی ندارند.

قاسمی درباره اجماع اصولگرایان عنوان کرد: با رییسی دو ماه پیش ملاقات داشتم و او گفت که برنامه ای برای حضور در انتخابات ندارد.

وی عنوان کرد: تیم همکاران خود را به مردم معرفی خواهم کرد و در مصاحبه‌ای گفتم حداقل ٥٠ درصد کابینه من جوانان هستند. وقتی در قرارگاه خاتم الانبیا مسوولیت داشتم شرکت صدرا را که در حال ورشکستگی بود به پیشنهاد دولت خریداری کردم.

این داوطلب ریاست‌جمهوری یادآور شد: وقتی وزیر نفت شدم شناورهای خلیج فارس را به شمال کشور بردم و  به طور آزمایشی نفت استخراج شد قرار بود ادامه یابد اما تعطیل شد. باید از نفت برای ساخت ایران آباد استفاده کنیم و نفت را به فرآورده تبدیل کنیم.  زمانی که وزیر بودم و در دوره تحریم گاز را جایگزین بنزین کردم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.