یک رسانه صهیونیستی اعتراف کرده که ادعای این رژیم در مورد «ران آراد» خلبان صهیونیست و انتقال او به ایران دروغ بوده است.

به گزارش جماران؛ اعتمادآنلاین نوشت: یک رسانه رژیم صهیونیستی اذعان کرد اطلاعاتی که سابقاً در مورد ران آراد، خلبان اسرائیلی، منتشر کرده دروغ بوده و وی هرگز به ایران منتقل نشده است.

 

رسانه‌های عربی به نقل از «کان» شبکه سراسری رادیو و تلویزیون (رژیم) اسرائیل خبر دادند، ران آراد خلبان این رژیم که هواپیمایش در سال ۱۹۸۶ سرنگون شد، هرگز به ایران منتقل نشده و تا آخر عمرش در لبنان بود و در حال حاضر هم در قید حیات نیست.

 

این شبکه عبری‌زبان با استناد به سخنان ایهود المرت، نخست‌وزیر سابق (رژیم) اسرائیل، خبر داد تل‌آویو عملیات سری و دراماتیکی را برای جمع‌آوری اطلاعاتی از سرنوشت خلبان خود انجام داده است.

 

مجری این شبکه اعلام کرد: موساد و شاباک، سرویس‌های اطلاعات خارجی و داخلی (رژیم) اسرائیل، به همراه ارتش این رژیم اوایل سال ۲۰۰۷ عملیات نظامی وسیعی را برای حل راز اختفای ران آراد انجام دادند.

 

بر اساس گفته‌های این شبکه اختلاف‌نظر صرفاً در مورد سرنوشت ران آراد نبود بلکه باید به پرسشی در رابطه با این که او در ایران است یا خیر پاسخ داده می‌شد.

67f271ee-e658-4659-9b58-c27103a9550a

از این رو تل‌آویو منابع زیادی را طی چند سال برای یافتن این پاسخ هزینه کرده و بعد از آن که به چند قاره جهان هم سرک کشید به این نتیجه قاطع و شفاف رسید که ران آراد هرگز به ایران برده نشده و از محل اسارتش در لبنان به جای دیگری هم نرفته است.

 

اطلاعات به دست آمده نشان داد تل‌آویو برای سال‌ها در مکان اشتباهی به جست‌وجوی او می‌پرداخته و نتایج این تحقیقات که حدود یک دهه پیش نهایی شد تاکید دارند ران آراد در مه ۱۹۸۸ جان سپرده است.

 

به گفته کان، این شبکه اطلاعات مربوط به گزارش خود را مستقیماً از ایهود المرت، نخست‌وزیر سابق که خود دستور انجام این عملیات را داده بود، گرفته است.

 

المرت به این شبکه گفت: سخن از عملیاتی با سطح بسیار بالا بود، در جریان این عملیات و در مراحل خاصی از آن من گوشی را در گوش خود قرار می‌دادم تا با فرماندهان عملیاتی جهت پیگیری گام به گام آن در تماس مستقیم باشم.

 

او ادامه می‌دهد: ما در این عملیات به افرادی رسیدیم که با خانواده زندانبانان ران آراد در تماس بودند، از آنها بازجویی کردیم و در پایان به یک مساله رسیدیم. دقیقاً ما می‌دانیم که او تا دوم یا سوم مه ۱۹۸۸ در جریان درگیری «میدون» زنده بود.

 

بعد از این تاریخ بود که یکی از اعضای خانواده زندانبانش در درگیری میدون توسط ارتش (رژیم) اسرائیل کشته شد و از آن به بعد دیگر اطلاعاتی در مورد آنچه بر سر ران آراد آمد وجود ندارد.

 

المرت در پایان سخنانش تاکید کرد: من در پایان سال ۲۰۰۸ به این اطمینان رسیده بودم که ران آراد دیگر زنده نیست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.