احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به دهقان؛ معاون حقوقی رئیس جمهور، از صدور بخشنامه اخیر این معاونت به عنوان یک بخشنامه‌ کاملاً فنی، دقیق و حاوی راهی روشن برای واگذاری و مشارکت بخش خصوصی، تقدیر کرد و نوشت: چنین اقدامات روشنگر و راهگشا نظم، شفافیت و عدالت را با عملیات اجرایی و امور فنی و اقتصادی آشتی می دهد.

احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به دهقان؛ معاون حقوقی رئیس جمهور، از صدور بخشنامه اخیر این معاونت به عنوان یک بخشنامه‌ کاملاً فنی،  دقیق و حاوی راهی روشن برای واگذاری و مشارکت بخش خصوصی، تقدیر کرد و نوشت: چنین اقدامات روشنگر و راهگشا نظم، شفافیت و عدالت را با عملیات اجرایی و امور فنی و اقتصادی آشتی می دهد.

به گزارش جماران، متن این نامه بدین شرح است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر دهقان
معاون محترم حقوقی رئیس جمهور
سلام علیکم؛ 
در حالی که دلسوزان به دنبال راه حلی برای برطرف ساختن مشکل طرحهای نیمه‌تمام هستند، اقدام معاون محترم شما جناب آقای دکتر محمدهادی عبادی در صدور بخشنامه‌ی شماره 124398 مورخ 16 مهرماه 1402 به عنوان یک بخشنامه‌ کاملاً فنی، دقیق و حاوی راهی روشن برای واگذاری و مشارکت بخش خصوصی، جای تقدیر دارد.

هنگامی که اعضای کارگروه معاملات عمومی در سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت مرا از صدور این بخشنامه باخبر ساختند، آن را خواندم و با خوشحالی گفتم، مسیر پر پیچ و خم و ناهموار فعلی هموار خواهد شد و دیگر، دزدان و مفسدان و بهانه جویان یا خود را اصلاح می کنند یا صحنه را ترک می کنند.  


جناب دکتر دهقان
این بخشنامه نشان می‌دهد که بخوبی میدانید اگر در سازمان دیده‌بان بیشتر با افکار عمومی صحبت می‌کنیم و مضرات فساد را می‌گوییم برای این است تا مفسدان بدانند که همواره، در دیدِ دیده‌بانان هستند، ولی در دولت و جایگاه های سیاسی و سیاستی بیشتر باید با مدیران اجرایی صحبت کنیم تا راهِ هموار، تدریجاً گشوده شود.


چنین اقدامات روشنگر و راهگشا که قانونگرایی، نظم، شفافیت و عدالت را با عملیات اجرایی و امور فنی و اقتصادی آشتی می‌دهد تا هزینه های کمرشکن و رفتارهای پرخرج و پرهزینه در حکمرانی فعلی کاهش یابد، در واقع همان کاری است که معاونت حقوقی جناب رئیس جمهور باید انجام دهد. از مقاماتی دلسوز و پاکدست چون شما و آقای عبادی، خلق همین باقیاتُ صالحات انتظار است. 

بخشنامه‌های دقیق و روشنگر همچون این بخشنامه، ضمن ترسیم راه درست، کژ روی ها را نیز آشکار می‌سازد و چون شاغولی برای دستگاه‌های نظارتی، امکان شناخت اعوجاجات و مقابله با آن را فراهم می‌سازد. این نمونه نشان داد که بدون نیاز به تقنین جدید، می شود با اقدامات پیش‌گیرانه و مبتنی بر دانش و دلسوزی - که ریشه در علم و تخصص و تسلط حقوقی همکاران شما دارد- کمبودها و ابهامات قانونی را رفع کرد. این اصلاحات افزون باد.

احمد توکلی
رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد
دیده بان شفافیت و عدالت

 
 
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.