امروزه با افزایش قیمت لوازم خانگی همه ما در سرویس و نگهداری لوازم برقی خود حساس­تر شده­ایم. به ویژه یخچال که یکی از مهم­ترین و کاربردی ترین لوازم خانگی است. یخچال­ فریزر ال جی و یخچال ساید بای ساید ال جی از پر فروش­ترین محصولات این شرکت است. یکی از مهم­ترین دلایل محبوبیت این محصول داشتن قیمت مقرون به صرفه و طول عمر بالاست. اما یخچال ال جی نیز مانند سایر لوازم برقی ممکن است در اثر گذشت زمان، استفاده نادرست و اتفاقات غیرمترقبه مانند ضربه خوردن دچار خرابی شود. تعمیر یخچال فریزر ال جی شاید مهم­ترین دغدغه همه ما باشد. زیرا از هزینه­های سنگین تعمیرات بی­خبر نیستیم. اگر یخچال فریزر ال جی شما در حال حاضر از کار افتاده باشد قطعا الان به دنبال راه چاره هستید. آیا نمی­دانید مشکل یخچال شما چیست؟

در برخی موارد ممکن است کار نکردن یخچال دلایل ساده­ای داشته باشد که بدون نیاز به تعمیرکار یخچال ال جی در منزل قابل رفع باشد. البته در صورت استشمام هرگونه بوی سوختگی و  مشاهده اتصالی در یخچال باید سریعا با نمایندگی تعمیرات یخچال ال جی تماس بگیرید. در صورتی که هیچ از یک علائم فوق در یخچال شما وجود ندارد برای تعمیر یخچال ال جی  خود در منزل با ما همراه باشید. در ادامه برای شما یک چک لیست تعمیر آماده کرده­ایم تا پیش از مراجعه به تعمیرگاه با استفاده از آن بتوانید یخچال خود را در منزل عیب یابی و حتی تعمیر کنید.

2

 

1-اگر یخچال ال جی کار نمی­کند:

  • ابتدا برق خانه را چک کنید. ممکن است به علت قطعی برق یخچال از کار افتاده باشد.
  • یخچال فریزر ال جی  در چرخه یخ زدایی قرار دارد. در این صورت پس از گذشت زمان مورد نیاز برای یخ زدایی دستگاه شروع به کار خواهد کرد. البته سیستم یخ زدایی خودکار تنها در یخچال های نوفراست ال جی موجود است.
  • دوشاخه یخچال را در جای خود محکم کنید. ممکن است در اثر جابجایی یخچال دو شاخه از پریز خارج شده باشد.
  • قطعات اصلی یخچال نیاز به تعمیر و تعویض دارد. فیوز اوردلود، رله استارت، برد کنترل الکتریکی، کمپرسور و .. باید به دقت بررسی شوند. در صورتی که تجربه کافی در زمینه تعمیر ندارید توصیه می­کنیم برای تست سلامت قطعات از تعمیرکار یخچال فریزر ال جی کمک بگیرید.

2-اگریخچال فریزر ال جی خنک نمی­کند:

  • دمای دستگاه را چک کنید. ممکن است کنترل یخچال فریزر در دمای گرم تنظیم شده باشد. در نظر داشته باشید که در فصول گرم سال باید برودت یخچال را افزایش دهید.
  • درب یخچال ال جی باز مانده است. در اغلب موارد لاستیک دور درب یخچال در اثر استفاده مداوم دچار فرسودگی می­شود. خرابی واشر دور درب یخچال از چفت شدن کامل درب یخچال جلوگیری می­کند. در این صورت با مراجعه به دفترچه راهنمای فارسی یخچال فریزر ال جی مدل دستگاه خود را پیدا کرده و برای خرید لاستیک مناسب با مدل یخچال خود اقدام کنید.
  • در اثر نشتی شارژ گاز یخچال ال جی کم شده است. یکی از رایج ترین دلایل خنک نکردن یخچال همین مورد است. در این صورت می­توانید با آی.پی امداد نمایندگی تعمیرات یخچال ال جی در تهران تماس بگیرید تا بدون نیاز به حمل دستگاه به تعمیرگاه گاز یخچال ال جی را در محل شارژ کنند.
  •  موتور فن کندانسور و آواپراتور در یخچال ساید بای ساید ال جی ممکن است به صورت الکتریکی و یا مکانیکی دچار ایراد شده باشد. در این صورت باید نسبت به تعویض و یا تعمیر آن­ها اقدام کنید. برای آگاهی از هزینه­های تعمیرات با نمایندگی تعمیر یخچال ال جی تماس بگیرید تا توسط اپراتور آی.پی امداد راهنمایی شوید.

3-اگر صدای لرزش از یخچال ساید بای ساید ال جی به گوش می­رسد:

  • سطح زیر یخچال را چک کنید. در صورتی که سطح زیرین دستگاه بی ثبات و یا نامیزان باشد یخچال دچار ارتعاش خواهد شد. برای تراز کردن یخچال در جای خود از پایه­های دستگاه کمک بگیرید. در نظر داشته باشید یخچال باید کمی به سمت عقب شیب داشته باشد تا درب یخچال به آرامی بسته شود.
  • یخچال ساید بای ساید ال جی در تماس با کابینت و یا دیوار قرار دارد. متاسفانه امروزه به خاطر عدم وجود فضای کافی دیواره یخچال در فاصله بسیار نزدیک از دیوار قرار می­گیرد. هر چند این فاصله با توجه به مدل و اندازه دستگاه می­تواند متفاوت باشد اما در حالت استاندارد یخچال باید حداقل در فاصله 20 سانتی از محیط اطراف خود نصب شود.
  • ظروف داخل یخچال در اثر باز و بسته کردن درب دچار لرزش می­شود. در این صورت جای ظروف را تغییر دهید.

4-اگر کشو یخچال فریزر ال جی به سختی بیرون می آید:

  • ریل مربوط به کشو در اثر باقی مانده مواد غذایی کثیف شده است. کشو را بیرون آورده و ریل را تمیز کنید.
  • مواد غذایی بیش از حد استاندارد در کشو قرار گرفته است. حجم مواد غذایی داخل کشو را کاهش دهید.

5-اگر آلارم تصفیه آب یخچال ساید بای ساید ال جی روشن شده است:

در این چک لیست عیب یابی برخی از مشکلات رایج یخچال فریزر ال جی را برایتان شرح دادیم. در صورتی که موفق به تعمیر یخچال خود نشدید بهتر است از تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید. تعمیر و تعویض قطعات یخچال در صورتی که توسط افراد مجرب انجام نشود منجر به خسارات جبران ناپذیری به دستگاه خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.