عباس رضایی روز یکشنبه در نشست صمیمانه هم‌اندیشی و گرامیداشت هفته کار افزود: بخش کارگری و بازنشستگان این بخش، همواره با مسائل خاص خود مواجهند و لازم است در اسرع وقت در باره این مسائل تصمیم‌گیری شود.
وی اظهار داشت: در همین راستا کمیته‌ای با محوریت مدیرکل سیاسی استانداری و با حضور  مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماع، مدیرکل تامین اجتماعی و ۲ نماینده از صنوف کارگری بصورت هفتگی، مسائل این بخش را احصا خواهند کرد.
وی ادامه داد: این مسائل با توجه به حوزه اختیارات استان، دسته‌بندی و در صورت امکان در خودِ استان برطرف می‌شود در غیر این صورت برای تصمیم‌گیری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتقال می‌یابد.
استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات بوجود آمده ناشی از شیوعکرونا گفت: این بیماری تبعات مختلفی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و کار و اشتغال داشته است و بی‌شک بخش کارگری نیز با مشکلات متعدد ناشی از آن مواجه هستند.
رضایی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که کشور ما در تحریم‌های ظالمانه قرار دارد و این مساله به سایر مشکلات نیز دامن می‌زند.
وی با اشاره به حضور مستمر مدیران استان در مقابله با بیماری کرونا تصریح کرد: در ماه‌های اخیر که استان درگیر این بیماری بوده، بسیاری از مدیران بصورت شبانه‌روزی در مقابله با این بیماری حضور مستمر داشته‌اند و حتی یک ساعت هم مرخصی نرفته‌اند.
این نشست با هدف ارج نهادن به زحمات جامعه کارگران با حضور نمایندگان دستگاه‌ها، صنوف و تشکل‌های وابسته به جامعه کارگری استان برگزار شد.
در این نشست، تعدادی از نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به بیان نظرات خود در باره نقش کارگران در انقلاب و دفاع مقدس، ضرورت ارتباط بیشتر با جامعه کارگری، کوچک شدن سفره‌ کارگران، حقوق و دستمزدها، افزایش و توسعه مراکز درمانی تامین اجتماعی، تسریع در پرداخت بیمه بیکاری بواسطه کرونا پرداختند.

داشتن حق اعتراضات صنفی در چارچوب قانون، ایمنی و استاندارد در کار، به‌روز بودن آموزش‌های کارگری و کارفرمایی، ارتباط گسترده و خوب جامعه کارگری و کارفرمایی استان و تقدیر از آن، شتاب در یکسان سازی حقوق بازنشستگان و کارگران در زمُره دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.
استان پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفری اصفهان، بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی و ۲۵۰ هزار واحد صنفی دارد که یک میلیون نفر از جمعیت آن کارگر بیمه شده هستند.
۱۲ اردیبهشت ماه مصادف با نخستین روز ماه می میلادی، به‌عنوان "روز جهانی کارگر" نامگذاری شده است.
بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد کل مبتلایان بیماری کووید-۱۹ در کشور به ۱۰۶ هزار و ۲۲۰ نفر و تعداد کل قربانیان آن به ۶ هزار و ۵۸۹ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.